تاثیر گروه درمانی آموزشی بر میزان عزت نفس دختران نوجوان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر گروه درمانی آموزشی بر میزان عزت نفس دختران نوجوان دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر گروه درمانی آموزشی بر میزان عزت نفس دختران نوجوان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر گروه درمانی آموزشی بر میزان عزت نفس دختران نوجوان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر گروه درمانی آموزشی بر میزان عزت نفس دختران نوجوان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences

تعداد صفحات :۶

زمینه و هدف: نوجوانی مرحله تغییرات اساسی است که در ابعاد مختلف جسمی، روانی و اجتماعی نمود پیدا می کند. وجود این تغییرات نیازهای جدیدی را برای نوجوانان به وجود می آورد. توجه به این نیازها به نوبه خود سازگاری سریع تر و بهتر و افزایش عزت نفس را به دنبال دارد. عزت نفس نیز از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت برای نوجوانان است. لذا تحقیق حاضر با هدف تعیین تاثیر گروه درمانی آموزشی بر میزان عزت نفس دختران نوجوان انجام شده است.مواد و روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی، ۷۱ دختر نوجوان ۱۵-۱۳ ساله شاغل به تحصیل در مقطع راهنمایی از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب و سپس به دو گروه آزمون و شاهد تقسیم شدند (۳۵ نفر گروه آزمون و ۳۶ نفر گروه شاهد). عزت نفس نوجوانان به وسیله مقیاس پپ ابتدا در دو گروه آزمون و شاهد اندازه گیری شد و سپس برنامه گروه درمانی آموزشی در ۱۰ جلسه با هدف ارتقا سطح عزت نفس گروه آزمون برگزار شد و با به کارگیری نرم افزار SPSS-14 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میزان عزت نفس بلافاصله بعد از اجرای جلسات طراحی شده حاکی از آن است که برنامه گروه درمانی آموزشی می تواند میانگین درجه عزت نفس را در گروه آزمون (۸۴.۷۴) نسبت به گروه شاهد (۷۴.۰۵) افزایش دهد. آزمون آماری t مستقل اختلاف معنی داری را بین نمرات عزت نفس در دو گروه نشان داد.(p=0.013) نتیجه گیری: استفاده از برنامه گروه درمانی آموزشی باعث افزایش میزان عزت نفس دختران نوجوان و بهبود بهداشت روان آن ها شده است لذا پیشنهاد می گردد این برنامه به منظور ارتقا عزت نفس در مدارس به کار گرفته شود.

کلید واژه: گروه درمانی، عزت نفس، نوجوان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.