تشخیص سطح اختلالات صوتی در گفتار کودکان دارای پروتز حلزون شنوایی و سمعک توسط سیستم های هوشمند مصنوعی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تشخیص سطح اختلالات صوتی در گفتار کودکان دارای پروتز حلزون شنوایی و سمعک توسط سیستم های هوشمند مصنوعی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تشخیص سطح اختلالات صوتی در گفتار کودکان دارای پروتز حلزون شنوایی و سمعک توسط سیستم های هوشمند مصنوعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تشخیص سطح اختلالات صوتی در گفتار کودکان دارای پروتز حلزون شنوایی و سمعک توسط سیستم های هوشمند مصنوعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تشخیص سطح اختلالات صوتی در گفتار کودکان دارای پروتز حلزون شنوایی و سمعک توسط سیستم های هوشمند مصنوعی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه: بهبود تولید گفتار در انسان در ارتباط تنگاتنگ با بهبود شنوایی قرار دارد. در افراد ناشنوای بدون سابقه شنوایی یا کسانی که در زیر سن ۵ سال ناشنوا شده اند پس از عمل جراحی کاشت حلزون و یا استفاده از سمعک، شنوایی از دست رفته ترمیم می گردد. تولید گفتار در این کودکان یک عمل مهارت پذیر بوده و با به دست آوردن باز خورد شنوایی به تدریج ویژگی های آوایی گفتار آن ها به افراد طبیعی نزدیک می شود.هدف: هدف از این تحقیق بررسی روش هایی است که بر اساس آن بتوان صوت کودک را بر اساس ویژگی های پردازشی کمی و سطح بندی کرد.مواد و روش ها: ۴ سطح برای کیفیت صوت این کودکان در نظر گرفته شد که شامل: سطح ۱: کودکانی که آواسازی هدفمند دارند و از کلمات به صورت تقلیدی و خود به خودی استفاده می کنند. سطح ۲: کودکانی که آواسازی هدفمند دارند، از کلمات استفاده می کنند، از جملات و عبارات کوتاه به صورت تقلیدی استفاده می کنند. سطح ۳: کودکانی که آواسازی هدفمند دارند، از کلمات استفاده می کنند. از جملات و عبارات مختلف به صورت خود انگیخته استفاده می کنند و سطح ۴: کودکان نرمال بدون سابقه ناشنوایی که به عنوان مرجع به کار گرفته شده است. در این مطالعه ۳۰ کودک شرکت کردند. ویژگی های صوتی شامل فرکانس پایه، فرکانس فرمنت های اول تا سوم و نسبت آن ها، شدت نسبی صوت، میزان خیشومی شدگی (نازالیتی) و ویژگی های غیرخطی شامل بعد فرکتال و آنتروپی تقریبی از ۵ کلمه «ماشین»، «مار»، «موش»، «گاو» و «موز» استخراج شد و سپس توسط سیستم شناخت بر اساس اختلاف ویژگی های صوتی، سطوح معرفی شده تفکیک شدند.نتایج: این تحقیق نشان داد که سطوح تعریف شده، تا میزان ۹۳.۱ درصد قابل جداسازی هستند. در میان ویژگی های معرفی شده دو ویژگی نسبت فرمنت اول به دوم و نسبت فرمنت سوم به دوم می توانند مستقلا روند بهبود کیفیت صوت کودک را با گذشت زمان بعد از کاشت حلزون شنوایی و یا استفاده از سمعک بیان کنند.نتیجه گیری: خروجی این تحقیق می تواند به عنوان یک سامانه مستقل از گوینده عمل کرده و به عنوان یک تست کمک تشخیصی به گفتار درمان در تعیین سطح و وضعیت گفتاری کودک یاری رساند.

کلید واژه: Voice abnormalities, Children with cochlear implant, Hearing aid, Frequency features of voice, Nonlinear features of voice, Artificial decision making systems

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.