نقش و بازی: تحلیلی بر دیدگاه های کنش متقابل نمادی در تعلیم و تربیت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش و بازی: تحلیلی بر دیدگاه های کنش متقابل نمادی در تعلیم و تربیت دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش و بازی: تحلیلی بر دیدگاه های کنش متقابل نمادی در تعلیم و تربیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش و بازی: تحلیلی بر دیدگاه های کنش متقابل نمادی در تعلیم و تربیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش و بازی: تحلیلی بر دیدگاه های کنش متقابل نمادی در تعلیم و تربیت :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان

تعداد صفحات :۱۸

دیدگاه کنش متقابل نمادی از دیدگاه های جامعه شناسی معاصر است که پدیده های اجتماعی را از دریچه خاصی مطالعه می کند. به طور کلی این دیدگاه بر پویایی کنش متقابل اجتماعی بین فرد و اجتماع و نتایج این فرآیند تاکید می کند. اندیشمندان این دیدگاه بر تعامل افراد و اجتماع در شکل گیری شخصیت فرد توجه خاصی مبذول کرده اند. آنان معتقدند که افراد با یکدیگر و با محیط خود کنش متقابل دارند و محیط اطراف خود را تحت تاثیر قرار داده و تحت تاثیر محیط و دیگر افراد موجود در آن نیز قرار می گیرند. از این رو، شخصیت انسانی چیزی جز آن چه که در برخورد با محیط و دیگران شکل می گیرد، نیست.در مباحث تربیت شناسی نیز توجه خاصی به بحث تعامل در رشد فراگیران شده است. یکی از اهداف هر نظام آموزشی تربیت شهروندان فرهیخته است که این مهم جز از طریق تعامل با هم کلاسان، معلم و ایفای نقش های مختلفی که بر عهده فراگیران گذاشته می شود به دست نخواهد آمد، یعنی فراگیر تنها با بازی نقش های مختلف یاد می گیرد در زندگی اجتماعی بعد از مدرسه چگونه عمل نماید. توجه به این بحث موجب طرح روش آموزشی نوینی چون یادگیری مشارکتی شده که از اصول اساسی این روش تاکید بر تعامل چهره به چهره فراگیران در کلاس است که در کنار رشد علمی موجبات رشد شخصیتی و اجتماعی فراگیران را به دنبال دارد. با توجه به اهمیت این مباحث نویسندگان با استفاده از روش تحلیلی اسنادی به بیان تاثیرات دیدگاه کنش متقابل نمادی در تعلیم و تربیت پرداخته و کارکرد بازی و نقش را در این حوزه تبیین می کنند.

کلید واژه: تعامل یا کنش متقابل نمادی، تربیت شناسی، نقش، بازی، شخصیت، یادگیری مشارکتی، خود، جامعه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.