کاربرد رویکرد رولان بارت برای تحلیل نشانه شناختی بازنمایی گفتمان «ایرانی – اسلامی» در آگهی های تجاری تلویزیونی در ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کاربرد رویکرد رولان بارت برای تحلیل نشانه شناختی بازنمایی گفتمان «ایرانی – اسلامی» در آگهی های تجاری تلویزیونی در ایران دارای ۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کاربرد رویکرد رولان بارت برای تحلیل نشانه شناختی بازنمایی گفتمان «ایرانی – اسلامی» در آگهی های تجاری تلویزیونی در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کاربرد رویکرد رولان بارت برای تحلیل نشانه شناختی بازنمایی گفتمان «ایرانی – اسلامی» در آگهی های تجاری تلویزیونی در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کاربرد رویکرد رولان بارت برای تحلیل نشانه شناختی بازنمایی گفتمان «ایرانی – اسلامی» در آگهی های تجاری تلویزیونی در ایران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه علوم اجتماعی

تعداد صفحات :۴۰

هدف این مقاله، مطالعه نحوه بازنمایی گفتمان «ایرانی – اسلامی» در آگهی‌ های تجاری تلویزیونی در ایران است. در واقع مساله پژوهشی این مقاله آن است که با توجه به تاکید قوانین نظام سیاسی ایران برای گنجاندن ارزش ها و باورهای دینی و نیز نمادها و نشانه های فرهنگ و تمدن ایرانی، نیاز است تا میزان پیروی از این قوانین اندازه‌ گیری شود. این وجه از فعالیت ‌های تلویزیون ایران به لحاظ پژوهشی تا به امروز ناشناخته مانده و در این مقاله مورد توجه قرار گرفته است. ما در این مقاله با مدنظر قرار دادن آگهی های تجاری به مثابه یک متن فرهنگی، بر اساس رویکرد نشانه شناختی رولان بارت، آنها را مورد تحلیل قرار داده ‌ایم. تحلیل‌ های آگهی ‌های نمونه در این مقاله نشان می‌ دهند که گرچه در محتوای آگهی های پخش شده از تلویزیون ایران، از مفاهیم دینی و نمادهای فرهنگی استفاده شده، اما این موضوع در مورد ارزش های دینی به شکل استفاده ابزاری بوده است و نه محتوایی. همچنین، این تحلیل‌ ها نشان می ‌دهند اگر چه نمادهای فرهنگ ایرانی و مفاهیم ملی گرایانه و میهن پرستانه بازنمایی شده‌ اند، اما این بازنمایی گاهی اوقات به شکل شعاری و کلیشه صورت گرفته است. در مجموع می توان گفت آگهی های تلویزیونی ایران، به عنوان یکی از ژانرهای تلویزیونی در بازنمایی گفتمان ایرانی – اسلامی (حداقل تا سال ۱۳۸۷) چندان موفق نبوده اند و به اهداف مورد انتظار و تعریف شده، دست نیافته اند.

کلید واژه: ایران، رسانه ها، تبلیغات، آگهی های تلویزیونی، گفتمان ایرانی – اسلامی، اسلام

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.