بررسی شکایت های مربوط به پوست و زیبایی در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۹
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی شکایت های مربوط به پوست و زیبایی در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۹ دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی شکایت های مربوط به پوست و زیبایی در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۹ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی شکایت های مربوط به پوست و زیبایی در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی شکایت های مربوط به پوست و زیبایی در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۹ :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پوست و زیبایی
تعداد صفحات :۱۷
زمینه و هدف: امروزه با وجود پیشرفت های متعدد علمی در زمینه پزشکی، شکایت از پزشکان روندی رو به افزایش دارد. مطالعه علل این شکایات و شناسایی عوامل موثر در بروز آن ممکن است باعث کاهش شکایات پزشکی شود. هدف اصلی از این مطالعه بررسی علل شکایات طرح شده از پزشکان در زمینه پوست و زیبایی بود.روش اجرا: این مطالعه، مطالعه ای مقطعی و گذشته نگر بود که با بررسی پرونده های شکایت از قصور پزشکی در زمینه پوست و زیبایی که طی سال های ۸۹-۱۳۸۱ در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران ثبت شده بودند، انجام شد.یافته ها: در میان پرونده های بررسی شده، %۶۳.۴ قصور پزشکی، %۳۵.۴ برائت پزشک و %۱.۲ بدون صدور رای، مختومه اعلام شده بود. بیشترین نوع قصور در %۶۳.۴ بی احتیاطی، در %۲۷ عدم مهارت و در %۵.۷ عدم رعایت نظامات دولتی اعلام شده بود. بیشترین علت شکایت به ترتیب مربوط به جوشگاه و تیرگی پوست به دنبال لیزر (%۲۴.۴)، عدم رضایت از پیوند مو (%۱۹.۵) و ایجاد عارضه به دنبال تزریق ژل، توکسین بوتولینوم و غیره (%۱۵.۸) بود. فراوان ترین سن شاکیان در محدوده ۲۰ تا ۲۹ سال، بیشتر آنها مونث، بیشترین فراوانی سطح تحصیلات، دیپلم و بیشترین فراوانی شغل خانه داری بود. فراوان ترین سن پزشکان در محدوده ۳۰ تا ۳۹ سال و بیشتر آنها مذکر بودند.نتیجه گیری: رعایت اخلاق پزشکی و تعهد حرفه ای، برقراری ارتباط مناسب پزشک و کادر درمان با بیمار و همراهان او، توضیح کامل درمان و عوارض احتمالی آن، عدم بزرگ نمایی و اغراق در نتایج درمانی، مطالعه مستمر و به روز کردن دانش پزشکی، مهارت لازم و تجربه کافی پزشک، استفاده نکردن از روش هایی که دوره های آموزشی آن را نگذرانده باشند، انتخاب صحیح بیمار و اخذ رضایت آگاهانه و برائت ممکن است به کاهش شکایت از پزشکان منجر شود.
کلید واژه: شکایت پزشکی، قصور پزشکی، پوست
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.