نقش سبک های شناختی FD/I، استراتژی های شناختی و فراشناختی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش سبک های شناختی FD/I، استراتژی های شناختی و فراشناختی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش سبک های شناختی FD/I، استراتژی های شناختی و فراشناختی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش سبک های شناختی FD/I، استراتژی های شناختی و فراشناختی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش سبک های شناختی FD/I، استراتژی های شناختی و فراشناختی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پیک نور- علوم انسانی

تعداد صفحات :۱۷

پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین سبک های شناختی وابسته به زمینه (FD) و نابسته به زمینه (FI)، استراتژی های شناختی (تکرار و مرور ذهنی، بسط و گسترش معنایی و سازماندهی) و، همچنین، استراتژی های فراشناختی (دانش و کنترل خود، برنامه ریزی، نظارت و ارزشیابی) و عملکرد تحصیلی دانشجویان علوم انسانی دانشگاه پیام نور اجرا شد. به همین منظور تعداد ۱۲۲ نفر از دانشجویان دختر رشته های روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه پیام نور تبریز با روش نمونه گیری تک مرحله ای به شیوه تصادفی انتخاب شدند و آزمون گروهی اشکال نهفته (GEFT) برای سنجش سبک های شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه و، همچنین، پرسشنامه استراتژی های یادگیری (LSQ) برای سنجش استراتژی های شناختی و فراشناختی بر آنها اجرا شد. برای تحلیل داده ها از روش های آماری تحلیل رگرسیون چند گانه و آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که بهترین عامل پیش بینی کننده عملکرد تحصیلی، استراتژی فراشناختی دانش و کنترل خود (تعهد، نگرش و توجه) است و متغیرهای دیگر از قبیل سبک شناختی وابسته-نابسته به زمینه (FD/I)، استراتژی های مرور ذهنی، بسط و گسترش معنایی، سازماندهی، برنامه ریزی و ارزشیابی و نظارت قدرت پیش بینی را به طور معناداری بالا نمی برد. همه این متغیرها به غیر از سبک شناختی FD/I با متغیر فراشناختی دانش و کنترل خود که وارد معادله رگرسیون شده بود رابطه و همپوشی بسیار بالایی داشتند. سبک شناختی FD/Iبه غیر از متغیر استراتژی فراشناختی سازماندهی با بقیه متغیرهای استراتژی های شناختی و فراشناختی همبستگی منفی داشت. هر چند که این ضرایب خیلی کوچک و از لحاظ آماری معنی دار نبودند.عملکرد تحصیلی نیز با همه متغیرها رابطه مثبتی داشت. با این حال، رابطه بین عملکرد تحصیلی با متغیرهای استراتژی های شناختی و فراشناختی معنی دار بود ولی ارتباط آن با سبک شناختی FD/I معنی دار نبود. متغیرهای استراتژی های شناختی و فراشناختی نیز با همدیگر همبستگی بالا و معنی داری داشتند. در این مقاله ضمن بحث درباره نتایج و یافته ها، کاربردها و پیشنهادهای آموزشی آن نیز مطرح شده است.

کلید واژه: سبک های شناختی، سبک یادگیری، استراتژی های شناختی، استراتژی های فراشناختی، عملکرد تحصیلی، دانشگاه پیام نور

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.