مقاله ارزشیابی تطبیق پذیر و تخمین سطح دانش با استفاده از مدل دانش و به کمک شبکه بیزی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزشیابی تطبیق پذیر و تخمین سطح دانش با استفاده از مدل دانش و به کمک شبکه بیزی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزشیابی تطبیق پذیر و تخمین سطح دانش با استفاده از مدل دانش و به کمک شبکه بیزی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزشیابی تطبیق پذیر و تخمین سطح دانش با استفاده از مدل دانش و به کمک شبکه بیزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزشیابی تطبیق پذیر و تخمین سطح دانش با استفاده از مدل دانش و به کمک شبکه بیزی :

مقاله ارزشیابی تطبیق پذیر و تخمین سطح دانش با استفاده از مدل دانش و به کمک شبکه بیزی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۸ در فناوری آموزش (فناوری و آموزش) از صفحه ۲۶۷ تا ۲۸۰ منتشر شده است.
نام: ارزشیابی تطبیق پذیر و تخمین سطح دانش با استفاده از مدل دانش و به کمک شبکه بیزی
این مقاله دارای ۱۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تخمین سطح دانش یادگیران
مقاله ارزشیابی تطبیق پذیر
مقاله مدل دانش کاربر
مقاله شبکه های بیزین
مقاله آموزش الکترونیکی
مقاله یادگیری الکترونیکی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در سیستم های مدیریت یادگیری همواره ارزشیابی میزان دانش یادگیران بعنوان یک مساله مهم مطرح است. روش های ابتدایی ارزشیابی دانش یادگیران تنها به محاسبه امتیاز کسب شده در آزمون هایی بسنده می کنند که سوالات آنها به صورت ماشینی قابل تصحیح باشند. مشکلی که در اینجا ممکن است رخ دهد پاسخ دهی صحیح به صورت تصادفی توسط کاربر بدون داشتن دانش کافی، و یا پاسخ دهی اشتباه بر اثر عدم دقت با وجود برخورداری از دانش کافی می باشد. از طرف دیگر به منظور بهبود فرایند یادگیری لازم است که نتایج آزمون ها به صورت تفصیلی و با تعیین نقاط ضعف و قوت کاربر مشخص شود، و بنا بر این فقط یک امتیازدهی کلی برای ارزشیابی دانش کاربر کافی نمی باشد. برای بدست آوردن سطح دانش کاربر به صورت تفکیک شده لازم است در مواردی که سوالات چند مفهوم را مورد پرسش قرار می دهند تشخیص دهیم ضعف در دانستن کدام مفهوم آموزشی عامل پاسخ نادرست کاربر شده است. در این پژوهش روشی بهبود یافته برای ارزشیابی دانش یادگیران ارایه شده است. در این روش مفاهیم آموزشی با استفاده از یک ساختار سلسله مراتبی اهداف آموزشی مدل سازی می شوند و از مدل دانش یادگیرنده برای تخمین میزان دانش او استفاده می شود. این مدل مبتنی بر شبکه های بیزی است و با در نظر گرفتن ساختار اهداف آموزشی ارایه شده است. در روش پیشنهادی برای ارزشیابی یادگیرنده از سوالاتی استفاده شده است که با توجه به اهداف آموزشی تهیه شده و پس از سطح بندی بر اساس میزان پیچیدگی به کار گرفته شده اند. در این پژوهش با ارایه الگوریتمی جدید برای روزآمد کردن گره ها در شبکه بیزی، تا حد امکان تاثیر پاسخ های صحیح تصادفی و نیز پاسخ های غلط ناشی از عدم دقت، در ارزیابی نهایی کاهش یافته اند. در نهایت با بکارگیری مدل دانش ارایه شده و استفاده از ساختار اهداف آموزشی سلسله مراتبی راه حل موثری برای سه مساله مطرح در ارزشیابی یادگیران یعنی پاسخ های صحیح تصادفی، پاسخ های غلط ناشی از عدم دقت، و تشخیص ضعف های یادگیرنده، ارایه شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.