مقاله بهبود کیفیت آموزش مفاهیم درس شیمی به کمک نقشه های مفهومی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بهبود کیفیت آموزش مفاهیم درس شیمی به کمک نقشه های مفهومی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بهبود کیفیت آموزش مفاهیم درس شیمی به کمک نقشه های مفهومی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بهبود کیفیت آموزش مفاهیم درس شیمی به کمک نقشه های مفهومی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بهبود کیفیت آموزش مفاهیم درس شیمی به کمک نقشه های مفهومی :

مقاله بهبود کیفیت آموزش مفاهیم درس شیمی به کمک نقشه های مفهومی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۸ در فناوری آموزش (فناوری و آموزش) از صفحه ۲۸۱ تا ۲۹۶ منتشر شده است.
نام: بهبود کیفیت آموزش مفاهیم درس شیمی به کمک نقشه های مفهومی
این مقاله دارای ۱۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نقشه مفهومی
مقاله یادگیری معنادار
مقاله یادگیری طوطی وار
مقاله برنامه درسی شیمی
مقاله ساختن گرایی
مقاله الگوی پردازش اطلاعات و نظریه ساخت شناختی آزوبل

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
همگام با پیشرفت و توسعه علوم و فناوری شاهد دگرگونی هایی در فلسفه، محتوا و روش های آموزشی هستیم. رویکردهای سنتی و تصور انتقال دانش توسط معلم به مخاطبان، جای خود را به رویکردهای نوینی نظیر ساختن گرایی (ساختن دانش و ایجاد یادگیری معنادار توسط خود یادگیرنده) داده است. با این وجود هنوز شیوه ارایه محتوا در بیشتر مدارس ایران همان انتقال یک سری مفاهیم از سوی معلم به ذهن فراگیر است. محتوای برنامه درسی علوم ایران شباهت زیادی به سایر کشورها دارد؛ اما به نظر می رسد که ضعف عملکرد تحصیلی دانش آموزان ما در مقایسه با همسالان خود در کشورهای دیگر، به طور عمده به علت کاربست روش های ناکارآمد یاددهی-یادگیری است. به همین دلیل بهترین سرمایه گذاری در آموزش و پرورش توجه بیشتر به شیوه های نوین آموزشی است. نقشه مفهومی یکی ازرویکردهای نوین یاددهی-یادگیری کارآمد، مبتنی بر دیدگاه ساختن گرایانه و بر اساس نظریه یادگیری معنادار آزوبل شکل گرفته است. نقشه مفهومی را می توان ابزار ترسیمی تعریف کرد که مجموعه ای از مفاهیم و معانی را در چهارچوب مشخص با ارتباط های منطقی به هم مرتبط می کند و دستیابی به یک یادگیری معنادار و عمیق را که نقطه مقابل یادگیری طوطی وار است امکان پذیر می سازد. برنامه درسی مبتنی بر نقشه های مفهومی مزیت فراوانی دارد. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی نقشه های مفهومی، کاربرد آن را به عنوان یک راهبرد یاددهی- یادگیری که یکی از مراحل اساسی یک برنامه ریزی درسی است، در بهبود کیفیت اجرای برنامه درسی شیمی دوره دبیرستان، بیان کنیم.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.