بررسی اثر فراکسیون های اتیل استاتی و ان – بوتانلی «کندر» بر حافظه و یادگیری رت به روش ماز آبی موریس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر فراکسیون های اتیل استاتی و ان – بوتانلی «کندر» بر حافظه و یادگیری رت به روش ماز آبی موریس دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر فراکسیون های اتیل استاتی و ان – بوتانلی «کندر» بر حافظه و یادگیری رت به روش ماز آبی موریس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر فراکسیون های اتیل استاتی و ان – بوتانلی «کندر» بر حافظه و یادگیری رت به روش ماز آبی موریس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر فراکسیون های اتیل استاتی و ان – بوتانلی «کندر» بر حافظه و یادگیری رت به روش ماز آبی موریس :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گیاهان دارویی

تعداد صفحات :۹

مقدمه: کندر، صمغ به دست آمده از گیاه Boswellia carterii از دیرباز در طب سنتی مورداستفاده بوده و به عنوان افزایش دهنده حافظه و مهارت های یادگیری استفاده می شده است.هدف: در این تحقیق اثرات تزریق داخل صفاقی فراکسیون های کندر روی حافظه سالم و حافظه تخریب شده با هیوسین به روش ماز آبی موریس در رت بررسی شد.روش بررسی: هر رت به مدت ۵ روز و هر روز یک نوبت (هر نوبت شامل ۴ تجربه) از ۴ ربع حوضچه ماز به طور تصادفی آزمایش شد. مواد و عصاره ها به جز هیوسین (۲۰ دقیقه) یک ساعت قبل از شروع آزمایش به صورت داخل صفاقی تزریق شد. در روز پنجم آزمون حرکتی جعبه باز جهت بررسی مواد بر روی فعالیت حرکتی صورت گرفت.نتایج: فراکسیون های اتیل استاتی (۰.۱g/kg) و -N بوتانولی (۰.۱g/kg) باعث کاهش زمان یافتن سکو در حافظه سالم شد. این اثر با فراکسیون اتیل استاتی بارزتر بود (P<0.001). اثر این فراکسیون ها بر روی حافظه تخریب شده توسط هیوسین (۰.۵mg/kg) نیز بررسی شد. فراکسیون اتیل استاتی (۰.۱g/kg)، زمان یافتن سکو را نسبت به گروه هیوسین کاهش داد (P<0.001). اثرات این فراکسیون ها بر روی فعالیت حرکتی رت به روش جعبه باز بررسی شد. میزان حرکت با این فراکسیون ها افزایش معنی داری نسبت به کنترل نداشت.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که کندر می تواند در رت باعث افزایش توانایی حافظه هم در حافظه سالم و هم در حافظه تخریب شده با هیوسین شود که مکانیسم احتمالی آن ممکن است از طریق سیستم کولینرژیک باشد.

کلید واژه: کندر، حافظه و یادگیری، ماز آبی موریس، هیوسین

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.