بررسی رشد درک شنیداری – کلامی در کودکان بهنجار ۵-۲ ساله فارسی زبان تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رشد درک شنیداری – کلامی در کودکان بهنجار ۵-۲ ساله فارسی زبان تهران دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رشد درک شنیداری – کلامی در کودکان بهنجار ۵-۲ ساله فارسی زبان تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رشد درک شنیداری – کلامی در کودکان بهنجار ۵-۲ ساله فارسی زبان تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رشد درک شنیداری – کلامی در کودکان بهنجار ۵-۲ ساله فارسی زبان تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : (شنوایی شناسی) auditory and vesitibular research

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: برای ردیابی اختلالات رشد درک شنیداری ـ کلامی، شناخت هنجارهای رشد درک کلامی ضروری است. بنابراین در تحقیق حاضر رشد درک شنیداری واژگان در کودکان فارسی زبان تهران بررسی شد.روش بررسی: در این تحقیق مقطعی توصیفی ـ تحلیلی، ابتدا درک کلامی ۴ کودک بهنجار ۲ تا ۵ ساله مشاهده شد و مجموعه ای از واژگان درک شده به دست آمد که به اسم، فعل و صفت طبقه بندی شد. سپس آزمایه درک شنیداری ـ کلامی در دو بخش مصداق های عینی و مقوله معنایی واژه ها تهیه گردید. آزمایه روی ۳۰ نفر از کودکان بهنجار ۲ تا ۵ سال در مهد کودک هایی از مناطق جنوب، شمال و مرکز تهران، که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند، اجرا شد. میانگین پاسخ های صحیح آزمودنی ها محاسبه و تحلیل آماری گردید.یافته ها: بین رشد درک شنیداری ـ کلامی و افزایش سن، همبستگی مثبت و بالایی وجود داشت (p=0.001، r=0.804) درک مصداق های عینی و مقوله معنایی کودکان ۳-۲ ساله نسبت به دو گروه ۴-۳ و ۵-۴ ساله پایین تر بود که این تفاوت، معنی دار محسوب می شد (p>0.05)، مقایسه مقوله های اسم، صفت و فعل در گروه های سنی تفاوت معنی دار نشان نداد (p>0.05)، اما بین درک مصداق های عینی و مقوله معنایی کلمات در تمام گروه ها تفاوت معنی دار دیده شد (p<0.05).نتیجه گیری: در گروه های مختلف سنی کودکان طبیعی ۲ تا ۵ سال، تفاوت آشکاری بین رشد درک اسامی، صفات و افعال دیده نمی شود. رشد درک مقوله های معنایی کندتر از رشد درک مصداق های عینی کلمات است.

کلید واژه: درک شنیداری ـ کلامی، مصداق های عینی، مقوله معنایی، زبان فارسی، کودکان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.