تاثیر ارایه خدمات آموزشی – پژوهشی در قالب تاسیس پایگاه توسعه تحقیقات بالینی بر عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر ارایه خدمات آموزشی – پژوهشی در قالب تاسیس پایگاه توسعه تحقیقات بالینی بر عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر ارایه خدمات آموزشی – پژوهشی در قالب تاسیس پایگاه توسعه تحقیقات بالینی بر عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر ارایه خدمات آموزشی – پژوهشی در قالب تاسیس پایگاه توسعه تحقیقات بالینی بر عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر ارایه خدمات آموزشی – پژوهشی در قالب تاسیس پایگاه توسعه تحقیقات بالینی بر عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: بررسی وضعیت شاخص های پژوهشی اعضای هیات علمی دو گروه علوم پایه و بالینی حاکی از ضعیف تر بودن این شاخص ها در گروه علوم بالینی می باشد. در این طرح تاثیر تأسیس پایگاه توسعه تحقیقات بالینی و ارایه خدمات آموزشی – پژوهشی بر عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی بالینی مورد بررسی قرار گرفت.روش کار: در این مطالعه مداخله ای میدانی ۶۶ نفر عضو هیات علمی بیمارستان افضلی پور، گروه آزمون و ۴۵ نفر عضو هیات علمی بیمارستان، شفا گروه شاهد بودند. پس از تأسیس پایگاه درمحل کار گروه آزمون، خدمات آموزشی – پژوهشی به مدت دو سال ارایه گردید. میزان فعالیت های پژوهشی هر دو گروه دو سال قبل و دو سال بعد از آن مقایسه گردید.یافته ها: یافته ها حاکی از رشد تعداد و سرانه مقالات چاپ شده گروه آزمون به میزان ۳۹ و ۳۳ درصد و کاهش این شاخص ها در گروه شاهد به میزان ۲۱ و ۲۱.۶ درصد بود که اختلاف دو گروه از نظر هر دو شاخص، معنی دار می باشد (P<0.01). شاخص تعداد راهنمایی پایان نامه و شاخص های تعداد و سرانه خلاصه مقالات ارایه شده در کنگره ها نیز در گروه آزمون از رشد بیشتری نسبت به گروه شاهد برخوردار است. افزایش شاخص های تعداد و سرانه طرح های تحقیقاتی مصوب در گروه آزمون به ترتیب ۷۶ و ۶۸ درصد و در گروه شاهد ۱۲۰ و ۱۲۲ درصد می باشد.نتیجه گیری: تاسیس پایگاه تحقیقات بالینی و ارایه خدمات آموزشی – پژوهشی آن در محل کار اعضای هیات علمی بالینی، تاثیر مثبتی بر عملکرد و ارتقا شاخص های پژوهشی اعضای مذکور داشته است. بنابراین انجام اقدام مشابه در سایر بیمارستان های دانشگاه پیشنهاد می گردد.

کلید واژه: تحقیقات بالینی، عملکرد پژوهشی، اعضای هیات علمی بالینی، پایگاه تحقیقات بالینی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.