بررسی الگوهای ارتباط پزشک و بیمار در بین بیماران مراجعه کننده به کلینیک بیمارستان شهید بهشتی اصفهان – ۱۳۸۶


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی الگوهای ارتباط پزشک و بیمار در بین بیماران مراجعه کننده به کلینیک بیمارستان شهید بهشتی اصفهان – ۱۳۸۶ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی الگوهای ارتباط پزشک و بیمار در بین بیماران مراجعه کننده به کلینیک بیمارستان شهید بهشتی اصفهان – ۱۳۸۶  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی الگوهای ارتباط پزشک و بیمار در بین بیماران مراجعه کننده به کلینیک بیمارستان شهید بهشتی اصفهان – ۱۳۸۶،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی الگوهای ارتباط پزشک و بیمار در بین بیماران مراجعه کننده به کلینیک بیمارستان شهید بهشتی اصفهان – ۱۳۸۶ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: ارتباط مناسب بین پزشک و بیمار باعث جلب اعتماد بیماران، جلوگیری از مراجعات مکرر آنها به پزشکان متفاوت یا سرگردانی آنها و موجب کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت می گردد. هدف این تحقیق تعیین الگوی غالب ارتباط پزشک و بیمار در بیماران بود.روش کار: در این مطالعه مقطعی، ۳۰۵ نفر از بیمارانی بررسی شدند که برای اولین بار به دلیل بیماری اخیر خود به پزشکان درمانگاه بیمارستان شهید بهشتی اصفهان مراجعه کرده بودند. داده ها با پرسش نامه پژوهشگر ساخته شامل ۱۰ سوال عمومی و ۱۹ سوال نگرش سنجی گردآوری شد که روایی و پایایی آن قبل از جمع آوری داده ها تایید شده بود.یافته ها: الگوهای ارتباط پزشک و بیمار به ترتیب فراوانی، الگوی راهنمایی- همکاری (۸۶.۵ درصد)، الگوی فعال – منفعل (۱۱.۱ درصد) و الگوی مشارکت متقابل (۲.۴ درصد) بود. نوع الگوی ارتباط پزشک و بیمار با توجه به سطح تحصیلات و پایگاه اجتماعی تفاوت معنی داری را نشان نداد. در گروه های سنی بالاتر استفاده از الگوی راهنمایی- همکاری و در گروه های سنی پایین تر، الگوی فعال – منفعل به طور معنی داری بیشتر بود (P=0.047).نتیجه گیری: با توجه به کم بودن فراوانی الگوی مشارکت متقابل (موثرترین الگو در ارتباط پزشک و بیمار)، بنابراین افزایش آگاهی بیمار از وضعیت سلامتی خود و تشویق او برای مشارکت در روند درمان و در نتیجه افزایش مسوولیت هر دو طرف نسبت به هدف مشترک می تواند ارتباط پزشک و بیمار را بر اساس الگوی مشارکت متقابل به پیش ببرد و با ایجاد اعتماد بین بیمار و پزشک، دستیابی به سلامت را تسهیل نماید.

کلید واژه: ارتباط پزشک و بیمار، الگوی فعال – منفعل، الگوی راهنمایی – همکاری، الگوی مشارکت متقابل

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.