اثرات تخریب هسته قاعده ای – جانبی آمیگدال بر مهار افزایش یادگیری و حافظه ناشی از ورزش ارادی توسط پروپرانولول


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثرات تخریب هسته قاعده ای – جانبی آمیگدال بر مهار افزایش یادگیری و حافظه ناشی از ورزش ارادی توسط پروپرانولول دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثرات تخریب هسته قاعده ای – جانبی آمیگدال بر مهار افزایش یادگیری و حافظه ناشی از ورزش ارادی توسط پروپرانولول  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثرات تخریب هسته قاعده ای – جانبی آمیگدال بر مهار افزایش یادگیری و حافظه ناشی از ورزش ارادی توسط پروپرانولول،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثرات تخریب هسته قاعده ای – جانبی آمیگدال بر مهار افزایش یادگیری و حافظه ناشی از ورزش ارادی توسط پروپرانولول :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : کومش

تعداد صفحات :۱۲

سابقه و هدف: اثرات مثبت فعالیت های فیزیکی و ورزش بر رفتارهای مغزی مانند بهبود حافظه و یادگیری ثابت شده است. در یک مطالعه اخیر، ما مشاهده کردیم که پروپرانولول قادر است اثرات مثبت ورزش ارادی بر یادگیری و حافظه را مهار نماید ولی جایگاه عمل آن روشن نیست. هدف این مطالعه، بررسی نقش هسته قاعده ای-جانبی آمیگدال بر اثرات مهاری پروپرانولول بر بهبود حافظه و یادگیری ناشی از ورزش اختیاری است. مواد و روش ها: در موش های نر بالغ، هسته قاعده ای – جانبی آمیگدال با جریان الکتریکی مستقیم (۲ میلی آمپر به مدت ۲ ثانیه) تخریب شد. مدت ورزش ارادی پنج روز بود. برای مهار گیرنده های بتاآدرنرژیک، هر روز و برای مدت پنج روز ساعت ۶ بعدازظهر به موش ها پروپرانولول (۱۰mg/kg) تزریق می شد. سپس موش ها برای ۵ روز متوالی و هر روز ۲ بار در ماز آبی موریس آموزش دیدند. تست حافظه ۲ روز بعد از آخرین بار آموزش انجام شد. یافته ها: یافته ها نشان می دهند که پروپرانولول اثرات مثبت ورزش را بر حافظه و یادگیری مهار می کند. هم چنین، تخریب الکتریکی هسته قاعده ای – جانبی آمیگدال اثرات مهاری پروپرانولول را بر بهبود حافظه و یادگیری ناشی از ورزش تغییر نداد. با این حال تخریب هسته قاعده ای – جانبی آمیگدال به تنهایی بهبود حافظه و یادگیری ناشی از ورزش را تضعیف می کند. نتیجه گیری: این یافته ها نشان می دهند که احتمالا گیرنده های بتاآدرنرژیک واقع شده در خارج هسته قاعده ای -جانبی آمیگدال، اثرات ورزش را بر حافظه و یادگیری وساطت می کنند. هم چنین هسته قاعده ای – جانبی آمیگدال نقش مهمی در وساطت اثرات فعالیت های فیزیکی بر حافظه و یادگیری بازی می کند.

کلید واژه: سیستم بتاآدرنرژیک، هسته قاعده ای – جانبی آمیگدال، ماز آبی موریس، حافظه فضایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.