تاثیر روش آموزش شناختی – رفتاری بر ارتقا برخی از مولفه های شناخت اجتماعی بزهکاران پسر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر روش آموزش شناختی – رفتاری بر ارتقا برخی از مولفه های شناخت اجتماعی بزهکاران پسر دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر روش آموزش شناختی – رفتاری بر ارتقا برخی از مولفه های شناخت اجتماعی بزهکاران پسر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر روش آموزش شناختی – رفتاری بر ارتقا برخی از مولفه های شناخت اجتماعی بزهکاران پسر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر روش آموزش شناختی – رفتاری بر ارتقا برخی از مولفه های شناخت اجتماعی بزهکاران پسر :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات روان شناختی

تعداد صفحات :۳۲

هدف از این پژوهش شناسایی اثرات روش شناختی رفتاری بر ارتقا سطح شناخت اجتماعی بزهکاران پسر بود. در این پژوهش از روش تحقیق و در آن از طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری بزهکاران پسر تحت پوشش کانون اصلاح و تربیت شهر تهران در سال ۱۳۸۶ راشامل بود که جرایم پرخاشگرانه از جمله قتل، ایراد ضرب و جرح، آدم ربایی، تجاوز جنسی و سرقتهای توام با پرخاشگری مرتکب شده بودند. نمونه آماری ۴۸ نفر بود که به روش تصادفی انتخاب و در گروههای آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. برای گردآوری داده ها افراد گروه نمونه پرسشنامه حل مساله اجتماعی دی زوریلا، نزو و مای دیو الیوارس و دو پرسشنامه محقق ساخته مهارتهای ارتباطی و کنترل خشم را تکمیل کردند. سه گروه آزمایشی در این پژوهش وجود داشت. گروه اول ۱۰ جلسه آموزشی در زمینه مهارتهای حل مساله اجتماعی و مهارتهای ارتباطی، گروه دوم ۸ جلسه آموزشی در زمینه مهارتهای کنترل خشم و گروه سوم تلفیقی از روش اول و دوم رادر ۱۸ جلسه آموزشی، مبتنی بر روش شناختی رفتاری دریافت کردند. تجزیه و تحلیل داده های آماری با استفاده از آزمون آماری MANOVA موید اثرات روش شناختی رفتاری بر ارتقا شناخت اجتماعی بزهکاران بود، یعنی تفاوت بین ترکیب میانگین های سطوح متغیر وابسته (مهارتهای کنترل خشم، مهارتهای ارتباطی و مهارتهای حل مساله اجتماعی در دو بعد سازگارانه و ناسازگارانه) در گروههای مورد مطالعه معنی دار بود (۰۱۵/p<0) مقایسه بین گروهها با استفاده از آزمون ANCOVA تفاوت معنی داری بین میانگین نمره های گروهها در مهارتهای حل مساله اجتماعی ناسازگارانه (۰۵/P<0)، مهارتهای ارتباطی (۰۱/P<0) و مهارتهای کنترل خشم (۰۱/P<0) نشان داد، اما تفاوت بین میانگین گروهها در مهارتهای حل مساله اجتماعی سازگارانه معنی دار نبود. نتایج حاصل از به کارگیری آزمون تعقیبی بن فرنی نشان داد که تفاوت میانگین نمره های هر سه گروه آزمایشی با گروه کنترل، در متغیرهای مهارتهای ارتباطی و کنترل خشم معنی دار بود، اما مهارتهای حل مساله اجتماعی ناسازگارانه درمقایسه با گروه کنترل، فقط در گروه سوم (گروه تلفیقی) بهبود یافته بود و تفاوت بین میانگین هیچ یک ازگروههای آزمایشی با گروه کنترل در متغیر حل مساله اجتماعی سازگارانه معنی دارنبود، در این پژوهش تاکید توام بر تغییر شناخت و رفتار و تکرار و مرور ذهنی مطالب یاد گرفته شده همراه با مشارکت فعال یادگیرندگان در فعالیتهای آموزشی و همچنین استفاده از بازخوردهای مناسب در موارد مقتضی، تغییراتی را درشناخت اجتماعی بزهکاران پدید آورده است، اما برای ماندگار شدن تغییرات حاصله، لازم است مدت زمان و تعداد جلسه های آموزشی همراه با تمرین های راهنمایی شده بیشتر شود.

کلید واژه: روش آموزش شناختی مولفه های رفتاری، مولفه های شناخت اجتماعی، بزهکاران پسر

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.