پیش بینی ارزیابی معلم از عملکرد دانش آموز در دروس ریاضی و علوم با استفاده از آزمون تشخیص توانایی های شناختی میکر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیش بینی ارزیابی معلم از عملکرد دانش آموز در دروس ریاضی و علوم با استفاده از آزمون تشخیص توانایی های شناختی میکر دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیش بینی ارزیابی معلم از عملکرد دانش آموز در دروس ریاضی و علوم با استفاده از آزمون تشخیص توانایی های شناختی میکر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیش بینی ارزیابی معلم از عملکرد دانش آموز در دروس ریاضی و علوم با استفاده از آزمون تشخیص توانایی های شناختی میکر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیش بینی ارزیابی معلم از عملکرد دانش آموز در دروس ریاضی و علوم با استفاده از آزمون تشخیص توانایی های شناختی میکر :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام

تعداد صفحات :۹

مقدمه: پژوهش حاضر به منظور پیش بینی ارزیابی معلم از دانش آموز در دروس ریاضی و علوم توسط آزمون تشخیص توانایی های شناختی میکر انجام شد. آزمون میکر دارای ۲۶ خرده آ‍زمون است که برای اندازه گیری گستره وسیعی از توانایی های شناختی به کار می رود. این آ‍زمون ها مطابق با الگوی هوش گیلفورد هستند. آزمون میکر نیم رخ جامعی از نقاط ضعف و قوت مربوط به توانایی های شناختی را ارایه می کنند که بر اساس آنها می توان مداخلات آموزشی خاصی را جهت افراد اتخاذ کرد.مواد و روش ها: نمونه پژوهش مشتمل بر ۶۰ دانش آموز دختر و پسر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی بود. جهت تحلیل آماری داده ها از روش رگرسیون چند متغیری استفاده شد. متغیرهای پیش بین، خرده آزمون های میکر و متغیر ملاک ارزیابی معلم از دانش آموز بود.یافته های پژوهش: نتایج نشان داد که بهترین متغیر پیش بین در درس ریاضی خرده آزمون NSS (تولید همگرای نظام های نمادی) است که ۰.۳۲ واریانس ارزشیابی معلمان از درس ریاضی را تبیین می کند. پس از آن خرده آ‍زمون های CMU (شناخت واحدهای معنایی)، CSS (شناخت نظام های نمادی) و DFU (تولید واگرای واحدهای تصویری) به ترتیب، ۰.۱۲، ۰.۰۵ و ۰.۴ این واریانس را تبیین می کنند. نتایج دیگر پژوهش نشان داد که بهترین متغیر پیش بین ارزیابی معلم از دانش آموز در درس علوم خرده آ‍زمون ESS (ارزشیابی نظام های نمادی) است و پس از آن خرده آزمون DSR (تولید واگرای روابط نمادی) است که به ترتیب ۰.۲۰ و ۰.۰۷ واریانس ارزیابی معلمان از درس علوم را تبیین می کنند.بحث و نتیجه گیری: به این ترتیب می توان به کمک آزمون های میکر، از همان سال های دوران ابتدایی استعداد دانش آموزان را در زمینه رشته های تحصیلی شناسایی نمود و نیز با توجه به نقص عملکردی آن ها در آزمون های پیش بین ریاضی و علوم در جهت افزایش توانمندی آنها به طراحی مداخله های به موقع اقدام نمود.

کلید واژه: آزمون میکر، ‌ارزیابی معلم، توانایی های شناختی، الگوی ساختار هوش

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.