مقایسه برخی توانایی های کاربرد شناختی کودکان فارسی زبان کم شنوای شدید ۴ تا ۶ ساله با همسالان شنوا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه برخی توانایی های کاربرد شناختی کودکان فارسی زبان کم شنوای شدید ۴ تا ۶ ساله با همسالان شنوا دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه برخی توانایی های کاربرد شناختی کودکان فارسی زبان کم شنوای شدید ۴ تا ۶ ساله با همسالان شنوا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه برخی توانایی های کاربرد شناختی کودکان فارسی زبان کم شنوای شدید ۴ تا ۶ ساله با همسالان شنوا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه برخی توانایی های کاربرد شناختی کودکان فارسی زبان کم شنوای شدید ۴ تا ۶ ساله با همسالان شنوا :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشی

تعداد صفحات :۸

هدف: کاربردشناسی زبان عبارت از مطالعه کنشهای گفتاری و جنبه های اجتماعی تعاملات ارتباطی در بافت زبان است. کودکان کم شنوا، به دلیل محروم بودن از حس شنوایی که نقش مهمی در رشد مهارت های زبانی دارد، در تمام سطوح زبان و از جمله کاربردشناسی با مشکلاتی مواجهند. هدف از این پژوهش، مقایسه برخی توانایی های کاربرد شناختی شامل پیگیری موضوع، نوبت گیری و اصلاح مکالمه در کودکان فارسی زبان کم شنوای شدید ۴ تا ۶ ساله با همسالان شنوا می باشد.روش بررسی: در این پژوهش مقطعی مورد- شاهدی، ۲۱ کودک شنوا به روش تصادفی ساده از مهدکودکهای عادی و ۲۱ کودک کم شنوای شدید به روش نمونه گیری دردسترس از مراکز توانبخشی و کلینیک های گفتاردرمانی تهران و کرج انتخاب شده و مهارت های کاربردشناسی آنها با استفاده از تکالیف محقق ساخته در خصوص پیگیری موضوع، نوبت گیری و اصلاح مکالمه مورد بررسی قرار گرفت. روایی محتوایی تکالیف، توسط یک زبان شناس و دو آسیب شناس گفتار و زبان و پایایی تمامی آنها به روش آزمون بازآزمون و ضریب همبستگی ۰.۷۰ تا ۰.۹۵ مورد تایید قرار گرفت. لازم به ذکر است ابتدا خرده آزمون های هوش غیرکلامی از آزمودنی ها به عمل آمد و در صورتی که نمره هوش آزمودنی در محدوده طبیعی به دست می آمد، تکالیف کاربرد شناختی در اختیار او قرار می گرفت. داده های حاصل با استفاده از آزمون های مجذور خی، تی مستقل و مان ویتنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین مدت زمان پیگیری موضوع (P<0.001)، نمرات نوبت گیری (۰.۰۰۱>P)، اصلاح مکالمه از نوع پاسخ به درخواست برای رفع ابهام (۰.۰۰۳=P) و اصلاح مکالمه از نوع درخواست برای رفع ابهام (۰.۰۰۲=P) بین دو گروه کم شنوا و شنوا اختلاف معناداری داشت.نتیجه گیری: کودکان کم شنوا در به کارگیری مهارت های کاربردشناسی ضعیف تر از کودکان شنوا عمل می کنند.

کلید واژه: کم شنوای شدید، کاربردشناسی، پیگیری موضوع، نوبت گیری،اصلاح مکالمه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.