مقاله بررسی برنامه آموزشی دندانپزشکی از دیدگاه فارغ التحصیلات پنج سال گذشته دانشکده های دندانپزشکی کشور پس از شروع به کار در سطح جامعه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی برنامه آموزشی دندانپزشکی از دیدگاه فارغ التحصیلات پنج سال گذشته دانشکده های دندانپزشکی کشور پس از شروع به کار در سطح جامعه دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی برنامه آموزشی دندانپزشکی از دیدگاه فارغ التحصیلات پنج سال گذشته دانشکده های دندانپزشکی کشور پس از شروع به کار در سطح جامعه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی برنامه آموزشی دندانپزشکی از دیدگاه فارغ التحصیلات پنج سال گذشته دانشکده های دندانپزشکی کشور پس از شروع به کار در سطح جامعه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی برنامه آموزشی دندانپزشکی از دیدگاه فارغ التحصیلات پنج سال گذشته دانشکده های دندانپزشکی کشور پس از شروع به کار در سطح جامعه :

مقاله بررسی برنامه آموزشی دندانپزشکی از دیدگاه فارغ التحصیلات پنج سال گذشته دانشکده های دندانپزشکی کشور پس از شروع به کار در سطح جامعه که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۹ در مجله دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از صفحه ۸۰ تا ۸۷ منتشر شده است.
نام: بررسی برنامه آموزشی دندانپزشکی از دیدگاه فارغ التحصیلات پنج سال گذشته دانشکده های دندانپزشکی کشور پس از شروع به کار در سطح جامعه
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آموزش دندانپزشکی
مقاله فارغ التحصیلان دندانپزشکی
مقاله کارآیی آموزشی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سابقه و هدف: دندانپزشکان پس از شروع به کار در سطح جامعه آشنایی بیشتری با نیازهای درمانی و پیشگیری جامعه پیدا کرده و بهتر می توانند در باره سیستم آموزشی دندانپزشکی رایج در سطح کشور اظهار نظر نمایند. از طرف دیگر، با توجه به ضرورت ایجاد تغییرات در برنامه های آموزشی رایج به منظور دستیابی به مطلوب ترین برنامه همیشه مد نظر برنامه ریزان سیاست های آموزشی دندانپزشکی بوده است. این مطالعه با هدف بررسی برنامه آموزشی دندانپزشکی از دیدگاه فارغ التحصیلان پنج سال گذشته دانشکده های دندانپزشکی پس از شروع به کار در سطح جامعه درسال تحصیلی ۸۶-۸۵ انجام شد.
مواد و روشها: در یک مطالعه توصیفی مقطعی، ۲۰۰ نفر از دندانپزشکان فارغ التحصیل پنج سال اخیر دندانپزشکی کشور به روش تصادفی انتخاب و ۱۶۰ نفر از آنان در مطالعه شرکت نمودند. گردآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه و با مقیاس پنج گزینه ای (خیلی کم، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد) به دست آمد. داده ها با استفاده از شاخص های توصیفی گزارش گردیدند.
یافته ها: نتایج بررسی نشان داد که دو درس آناتومی دندان عملی و نظری بیشترین و بیوشیمی عملی و نظری کمترین میزان کاربرد را در میان دروس علوم پایه به خود اختصاص داده بودند. از نظر کفایت میزان بیماران درمان شده در بخش ها توسط دانشجویان، بخش تشخیص در رتبه اول قرار داشت. همچنین درس پروتز ثابت عملی و نظری بیشترین کارایی و دروس دندانپزشکی جامعه نگر و ارتودنسی عملی کمترین کارآیی را به خود اختصاص داده بودند.
نتیجه گیری: به نظر می رسد سیستم آموزش دندانپزشکی در قسمت های مختلف کارآیی و توانایی های خاص خود را دارد، ولی با این وجود احساس نیاز به برخی اصلاحات در زمینه هایی چون آموزش های internet، زبان ، روش تحقیق، تاکید روی فعالیت های پژوهشی دانشجویان و اصلاح در برخی واحدهای علوم پایه وجود دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.