مقاله مقایسه مهارت های حرکتی کودکان ۵ ساله مبتلا به اختلالات تولیدی واج شناختی و آواشناختی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه مهارت های حرکتی کودکان ۵ ساله مبتلا به اختلالات تولیدی واج شناختی و آواشناختی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه مهارت های حرکتی کودکان ۵ ساله مبتلا به اختلالات تولیدی واج شناختی و آواشناختی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه مهارت های حرکتی کودکان ۵ ساله مبتلا به اختلالات تولیدی واج شناختی و آواشناختی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه مهارت های حرکتی کودکان ۵ ساله مبتلا به اختلالات تولیدی واج شناختی و آواشناختی :

مقاله مقایسه مهارت های حرکتی کودکان ۵ ساله مبتلا به اختلالات تولیدی واج شناختی و آواشناختی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در ۱۳۸۹ در (شنوایی شناسی) auditory and vesitibular research از صفحه ۷۱ تا ۷۷ منتشر شده است.
نام: مقایسه مهارت های حرکتی کودکان ۵ ساله مبتلا به اختلالات تولیدی واج شناختی و آواشناختی
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تولید گفتار
مقاله اختلال تولید واج شناختی
مقاله اختلال تولید آواشناختی
مقاله مهارت های حرکتی
مقاله آزمون اوزرتسکی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: گفتار به عنوان یک پدیده حرکتی مستلزم توانایی در انجام حرکات تکرار شونده و سریع اندام های گویایی است و در نتیجه برای تولید آن مهارت هایی ظریف و دقیق مورد نیاز است. توانبخشی مهارت های حرکتی در تسریع روند درمان اختلالات تولید، به ویژه با منشا واج شناختی، موثر است. از این رو این مطالعه با هدف مقایسه مهارت های حرکتی کودکان ۵ ساله مبتلا به اختلالات تولیدی واج شناختی و آواشناختی انجام شد.
روش بررسی: در این مطالعه ۳۲ کودک ۵ ساله مبتلا به اختلال تولید، شامل ۱۶ مورد با منشا واج شناختی و ۱۶ مورد با منشا آواشناختی بررسی شدند. ابتدا قسمتی از آزمون زبانی TOLD جهت بررسی مهارت های زبانی انجام شد. جهت تشخیص اختلالات واج شناختی و آواشناختی از آزمون های تولید، وپمن، دیادوکوکینزیس و تولید تصویری استفاده شد. سپس این کودکان به وسیله مقیاس رشدی ـ حرکتی اوزرتسکی ارزیابی شدند.
یافته ها: میانگین امتیاز کل مهارت های حرکتی کودکان مبتلا به اختلال واج شناختی ۷۹/۱ با انحراف معیار ۵۷/۰ بود که به طور معنی داری کمتر از میانگین امتیاز کل (۲۹/۲ با انحراف معیار ۴۶/۰) گروه آواشناختی بود (p=0.006).
نتیجه گیری: یافته های این مطالعه حاکی از آن است که کودکان مبتلا به اختلال تولیدی دارای مهارت های حرکتی ضعیف هستند که احتمالا با اختلال تولید با منشا واج شناختی ارتباط دارد. این یافته ها ضرورت نیاز به توجه و تمرین بیشتر بر روی مهارت های حرکتی در کودکان مبتلا به اختلالات تولیدی را نشان می دهند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.