مقاله نظریه نهادی نوین تلفیقی و نقش آن بر ایجاد مزیت رقابتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نظریه نهادی نوین تلفیقی و نقش آن بر ایجاد مزیت رقابتی دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نظریه نهادی نوین تلفیقی و نقش آن بر ایجاد مزیت رقابتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نظریه نهادی نوین تلفیقی و نقش آن بر ایجاد مزیت رقابتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نظریه نهادی نوین تلفیقی و نقش آن بر ایجاد مزیت رقابتی :

مقاله نظریه نهادی نوین تلفیقی و نقش آن بر ایجاد مزیت رقابتی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در نیمه اول ۱۳۸۹ در پژوهشنامه مدیریت اجرایی از صفحه ۱۴۹ تا ۱۷۴ منتشر شده است.
نام: نظریه نهادی نوین تلفیقی و نقش آن بر ایجاد مزیت رقابتی
این مقاله دارای ۲۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تئوری نهادی نوین
مقاله تئوری هزینه مبادله
مقاله تئوری مبتنی بر منابع
مقاله مزیت رقابتی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
تئوری نهادی نوین بیان می دارد که سازمان ها بر اساس پذیرش فشارهای نهادی به طور اجتماعی مشروعیت، منابع و بقا کسب می کنند. این تئوری، عملیات سازمان را در بعد استراتژیکی و نهادی به عنوان پاسخ به فشارهای رقابتی و نهادی تشریح می کند. در تحقیقات مربوط به تئوری ها بیان شده است که تئوری نهادی نوین در تناقض با تئوری های دیگر نظیر تئوری هزینه مبادله، مبتنی بر منبع و مزیت رقابتی پورتر است و در تصمیمات مدیریتی نمی توان از این تئوری استفاده کرد. در پاسخ گویی به این مساله، هدف این مقاله دفاع از کاربرد تئوری نهادی نوین در جهت آگاه سازی رفتارهای مدیریتی به منظور خلق مزیت رقابتی است. در مقاله حاضر از طریق ترکیب تئوری نهادی نوین با تئوری های هزینه مبادله، مبتنی بر منبع و مزیت رقابتی پورتر سعی شده است که نقش تئوری نهادی نوین در خلق مزیت رقابتی تشریح شود. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، پیمایشی – تحلیلی است. جامعه آماری تحقیق مذکور دو بانک اقتصاد نوین و پارسیان در شهر تهران است. نتایج نشان می دهد که این تئوری می تواند به عنوان رویکردی که ایجاد مزیت رقابتی را تشریح می کند ارایه شود. یعنی مزیت رقابتی نه تنها از طریق تمایز، منابع نامتجانس و کارایی به دست می آید بلکه هم چنین از طریق سازگاری فشارهای نهادی نیز به دست می آید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.