مقاله تبیین موانع کارآفرینی دانشگاهی و تجاری سازی دانش در دانشگاه تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تبیین موانع کارآفرینی دانشگاهی و تجاری سازی دانش در دانشگاه تهران دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تبیین موانع کارآفرینی دانشگاهی و تجاری سازی دانش در دانشگاه تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تبیین موانع کارآفرینی دانشگاهی و تجاری سازی دانش در دانشگاه تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تبیین موانع کارآفرینی دانشگاهی و تجاری سازی دانش در دانشگاه تهران :

مقاله تبیین موانع کارآفرینی دانشگاهی و تجاری سازی دانش در دانشگاه تهران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان ۱۳۸۹ در سیاست علم و فناوری از صفحه ۶۵ تا ۷۶ منتشر شده است.
نام: تبیین موانع کارآفرینی دانشگاهی و تجاری سازی دانش در دانشگاه تهران
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله کارآفرینی دانشگاهی
مقاله موانع تجاری سازی دانش
مقاله فعالان صنعت
مقاله شبکه های ارتباطی
مقاله دانشگاه تهران

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
با توجه به تحقیقات منتشر شده در زمینه کارآفرینی دانشگاهی، امروزه تجاری سازی دانش برای بقای دانشگاه ها امری لازم و ضروری تلقی می شود. از طرفی همواره برخی موانع بر مسیر بهره برداری صحیح از دارایی های فکری تولید شده در دانشگاه ها در جهت توسعه تجاری سازی دانش و کارآفرینی دانشگاهی وجود دارد که شناسایی و رفع آنها امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. از این رو در این مقاله تلاش شده است تا با نظرسنجی از خبرگان این حوزه، عمده ترین موانع تجاری سازی دانش در دانشگاه تهران شناسایی شوند. بر اساس این نظرسنجی، “بوروکراسی و عدم انعطاف سیستم مدیریت دانشگاه”، و “ضعف ارتباطات و فقدان شبکه های ارتباطی میان سرمایه گذاران، فعالان صنعت و دانشگاهیان”، به منزله مهمترین موانع تجاری سازی دانش در دانشگاه تهران شناسایی شده اند و عواملی چون “فرهنگ متفاوت فعالان صنعت و دانشگاهیان”، “قوانین ضعیف حفاظت از دارایی های فکری در سطح ملی”، “وابسته بودن دانشگاه به بودجه های دولتی”، “ضعف اطلاعات دانشگاه درباره نیازها و اولویت های بخش کسب وکار” و “عدم احساس نیاز و فقدان انگیزه در دانشگاه برای تجاری سازی دانش” با فاصله کمی در رده های بعدی جای دارند. در پایان نیز اصلاحاتی مربوط به دانشگاه و دولت برای برطرف کردن این موانع پیشنهاد شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.