مقاله تخمین مدل ساختاری تقاضای بنزین و نفت گاز در بخش حمل و نقل ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تخمین مدل ساختاری تقاضای بنزین و نفت گاز در بخش حمل و نقل ایران دارای ۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تخمین مدل ساختاری تقاضای بنزین و نفت گاز در بخش حمل و نقل ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تخمین مدل ساختاری تقاضای بنزین و نفت گاز در بخش حمل و نقل ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تخمین مدل ساختاری تقاضای بنزین و نفت گاز در بخش حمل و نقل ایران :

مقاله تخمین مدل ساختاری تقاضای بنزین و نفت گاز در بخش حمل و نقل ایران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۹ در مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌ از صفحه ۱ تا ۳۱ منتشر شده است.
نام: تخمین مدل ساختاری تقاضای بنزین و نفت گاز در بخش حمل و نقل ایران
این مقاله دارای ۳۱ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله حمل و نقل
مقاله تقاضای فرآورده های نفتی
مقاله روند تصادفی
مقاله سری های زمانی ساختاری
مقاله الگوریتم کالمن فیلتر
مقاله مدل های فضا – حالت

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
تحولات فنی و اقتصادی پس از اولین بحران نفتی، طیف گسترده ای از مدل ها را برای تجزیه، تحلیل و پیش بینی تقاضای انرژی در دسترس قرار داد. یکی از بزرگ ترین تقاضا کنندگان انرژی به ویژه فرآورده های نفتی در جهان که همواره موضوع مداخلات سیاستی دولت ها نیز بوده است، بخش حمل و نقل می باشد. در این راستا مقاله حاضر به مدل سازی تقاضای فرآورده ها از طریق حداکثرسازی سه مرحله ای تابع مطلوبیت با توجه به قید مخارج مربوطه در هر مرحله اقدام شده است. مدل پیشنهادی از نوع مدل های سری زمانی ساختاری بوده و دارای جزء غیرقابل مشاهده روند است که پس از تبدیل مدل به صورت حالت – فضا و با به کارگیری الگوریتم کالمن فیلتر از طریق روش حداکثر راست نمایی برای دوره زمانی ۸۶-۱۳۵۸، برآورد شده است. نتایج حاکی از آن است که اولا ماهیت روند از نوع روند هموار بوده و ثانیا فرایند حرکتی آن غیرخطی است. با توجه به توابع تقاضای برآورد شده، کشش قیمتی تقاضای بنزین و نفت گاز کم تر از یک بوده، به طوری که در مورد بنزین این کشش در کوتاه مدت و بلندمدت به ترتیب برابر (۰۲۴- و ۰۳-) و در خصوص نفت گاز برابر (۰۲-) بوده است. کشش درآمدی برای این فراوده ها به ترتیب (۱۷۱ و ۰۸۴) می باشد. حساسیت تقاضای بنزین و نفت گاز به تغییرات سرانه مالکیت وسایل نقلیه بنزین و نفت گاز به ترتیب ۱۴۱ و ۰۷۵ بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.