نقش آموزش پسخوراند زیستی در مهار درد آزمایشگاهی با توجه به عامل کمال گرایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش آموزش پسخوراند زیستی در مهار درد آزمایشگاهی با توجه به عامل کمال گرایی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش آموزش پسخوراند زیستی در مهار درد آزمایشگاهی با توجه به عامل کمال گرایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش آموزش پسخوراند زیستی در مهار درد آزمایشگاهی با توجه به عامل کمال گرایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش آموزش پسخوراند زیستی در مهار درد آزمایشگاهی با توجه به عامل کمال گرایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله روانشناسی

تعداد صفحات :۲۲

این مطالعه با هدف بررسی میزان کارایی و اثربخشی شیوه درمانی آموزش پسخوراند زیستی در مهار درد حاد و همچنین بررسی نقش کمال گرایی در فرآیند تجربه و درمان درد حاد انجام گردید. در نمونه گیری اولیه ۱۲۹ نفر از دانشجویان دانشگاه شاهد بوسیله ابزارهای تحقیق مورد ارزیابی قرار گرفتند و ضمن تکمیل «سیاهه کمال گرایی مثبت و منفی» تری شورت و همکاران (۱۹۹۵) میزان تحمل و شدت درد آنها بوسیله دستگاه «سرما دردزا» مورد اندازه گیری قرار گرفت. به منظور تشکیل گروه های نمونه از این تعداد ۳۰ نفر از آنهایی که کمال گرایی مثبت آنها یک انحراف معیار بالاتر از میانگین نمونه بود و میزان تحمل یک انحراف معیار پایین تر از میانگین نمونه را داشتند، برای گروه های آزمایشی و کنترل اول و ۳۰ نفر از آنهایی که کمال گرایی منفی آنها یک انحراف معیار بالاتر از میانگین نمونه بود و میزان تحمل آنها یک انحراف معیار پایین تر از میانگین نمونه بود برای گروه های آزمایشی و کنترل دوم انتخاب گردیدند. در مجموع چهار گروه ۱۵ نفره (دو گروه آزمایشی و دو گروه کنترل) برای شرکت در تحقیق انتخاب شدند. آزمودنیهای گروه های آزمایشی به صورت انفرادی به مدت ۳ جلسه و طی دو هفته، در جلسات جداگانه ای تحت آموزش پسخوراند زیستی قرار گرفتند. در حالی که گروه های کنترل هیچگونه آموزش یا مداخله ای دریافت نکردند. میزان تحمل و شدت درد آزمودنی های گروه های چهارگانه تحقیق نیز بعد از پایان جلسات آموزشی مجددا به وسیله دستگاه «سرما دردزا» مورد اندازه گیری قرار گرفت و نتایج پس از مداخله به منظور ارزیابی میزان تاثیر شیوه پسخوراند زیستی در مهار درد حاد با توجه به عامل کمال گرایی آزمودنی ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که از میان انواع مثبت و منفی کمال گرایی فقط «کمال گرایی مثبت» با شدت درد آزمودنی ها دارای رابطه منفی و معنادار بود و همچنین تحلیل نتایج مربوط به مقایسه گروه های آزمایشی و کنترل تحقیق آشکار ساخت که شیوه درمانگری آموزش پسخوراند زیستی توانسته است میزان تحمل درد حاد آزمودنی ها را افزایش و شدت درد آنها را کاهش دهد و در مجموع مهار درد حاد را فزونی بخشد. از سوی دیگر یافته های مطالعه حاضر تمایز معنی داری در نتایج مربوط به مهار درد حاد در دو گروه آزمایشی دارای کمال گرایی مثبت و منفی نشان نداد. به عبارت دیگر تاثیر راهبرد پسخوراند زیستی بر میزان مهار درد حاد آزمودنی های دو گروه آزمایشی با توجه به عامل کمال گرایی، تفاوت معناداری نداشت.

کلید واژه: درد، درد حاد، درد آزمایشگاهی، مهار درد حاد، پسخوراند زیستی، کمال گرایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.