بررسی دانش، نگرش عملکرد وعوامل مرتبط با آن در مادران کودکان مبتلا به تشنج تب بستری در بیمارستان شهید بهشتی کاشان طی سال های۸۶-۱۳۸۵


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی دانش، نگرش عملکرد وعوامل مرتبط با آن در مادران کودکان مبتلا به تشنج تب بستری در بیمارستان شهید بهشتی کاشان طی سال های۸۶-۱۳۸۵ دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی دانش، نگرش عملکرد وعوامل مرتبط با آن در مادران کودکان مبتلا به تشنج تب بستری در بیمارستان شهید بهشتی کاشان طی سال های۸۶-۱۳۸۵  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی دانش، نگرش عملکرد وعوامل مرتبط با آن در مادران کودکان مبتلا به تشنج تب بستری در بیمارستان شهید بهشتی کاشان طی سال های۸۶-۱۳۸۵،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی دانش، نگرش عملکرد وعوامل مرتبط با آن در مادران کودکان مبتلا به تشنج تب بستری در بیمارستان شهید بهشتی کاشان طی سال های۸۶-۱۳۸۵ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فیض

تعداد صفحات :۶

سابقه و هدف: تشنج ناشی از تب شایع ترین اختلال عصبی و شایع ترین نوع تشنج در کودکان زیر ۶ سال می باشد. با توجه به نقش مهم مادر در کنترل این بیماری و ماهیت نگران کننده آن، این مطالعه به منظور بررسی دانش، نگرش و عملکرد مادران و نیز تعیین نقش آموزش دردانش، نگرش و عملکرد آنها انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی بر روی ۱۰۶ مادر با کودک مبتلا به تب و تشنج مراجعه کننده به بیمارستان شهید بهشتی کاشان طی سال های ۸۶-۱۳۸۵ انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای شامل ۴۹ سوال بود که ۱۸ سوال آن مربوط به مشخصات، ۷ سوال مربوط به دانش، ۱۶ سوال مربوط به نگرش و ۸ سوال مربوط به عملکرد بود. پرسشنامه توسط دستیار تکمیل می گردید و اطلاعات با کمک شاخص های توصیفی و با آزمون های t زوجی و مجذور کای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: این مطالعه نشان داد که ۳۲ نفر (۳۰.۲ درصد) دانش ضعیف، ۴۴ نفر (۴۱.۵ درصد) دانش متوسط و ۳۰ نفر (۲۸.۳ درصد) دانش خوب داشتند. از طرفی طی مطالعه مشخص شد ۱۱ نفر (۳۲.۳ درصد) مادران با آموزش قبلی، دانش خوب، ۱۹ نفر (۵۵.۹ درصد) دانش متوسط و ۴ نفر (۱۱.۸ درصد) دانش ضعیف داشتند. در مقابل، ۳۸.۹ درصد از مادران بدون آموزش قبلی دارای دانش ضعیف بودند و تنها ۱۹ نفر (۲۶.۴ درصد) دارای دانش خوب بودند (p<0.05) . 24 نفر (۲۲.۶ درصد) نگرش ضعیف، ۴۵ نفر (۴۲.۵درصد) نگرش متوسط و ۳۷ نفر (۳۴.۹درصد) نگرش خوب داشتند. از طرف دیگر در طی مطالعه مشخص شد، ۱۵ نفر (۴۴.۱ درصد) مادران با آموزش قبلی، نگرش خوب، ۱۶ نفر (۴۷.۱ درصد) نگرش متوسط و۳ نفر(۸.۸ درصد) نگرش ضعیف داشتند. در مقابل ۲۱ نفر (۲۹.۲درصد) از مادرانی که آموزش قبلی نداشتند دارای نگرش ضعیف بودند و ۲۹ نفر (۴۰.۳ درصد) دارای نگرش متوسط و ۲۲ نفر (۳۰.۵ درصد) دارای نگرش خوب بودند (p<0.05). 64 نفر (۶۰.۴ درصد) عملکرد ضعیف، ۲۹ نفر (۲۷.۴درصد) عملکرد متوسط و ۱۳ نفر(۱۲.۲ درصد) عملکرد خوب داشتند از طرف دیگر طی مطالعه مشخص شد ۷ نفر (۲۰.۶ درصد) از مادران با آموزش قبلی، عملکرد خوب، ۱۴نفر( ۴۱.۲ درصد) عملکرد متوسط و۱۳ نفر(۸.۸ ۳ درصد) عملکرد ضعیف داشتند. در مقابل ۶ نفر (۸.۴ درصد) از مادرانی که آموزش قبلی نداشتند دارای عملکرد خوب، ۱۵ نفر (۲۰.۸ درصد) عملکرد متوسط و ۵۱ نفر (۷۰.۸ درصد) عملکرد ضعیف داشتند (p<0.05) .نتیجه گیری: با توجه به اینکه اغلب مادران دانش، نگرش و عملکرد ضعیف و متوسط داشتند و طی مطالعه مشخص شد آموزش قبلی در بهبود دانش، نگرش و عملکرد موثر می باشد، ارتقا آنها جهت کمک به کودک مبتلا به تب تشنج ضروری به نظر می رسد.

کلید واژه: تشنج تب، دانش، نگرش، عملکرد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.