تاثیر مدل همکار آموزشی بالینی بر پیامد آموزش بالینی دانشجویان پرستاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر مدل همکار آموزشی بالینی بر پیامد آموزش بالینی دانشجویان پرستاری دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر مدل همکار آموزشی بالینی بر پیامد آموزش بالینی دانشجویان پرستاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر مدل همکار آموزشی بالینی بر پیامد آموزش بالینی دانشجویان پرستاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر مدل همکار آموزشی بالینی بر پیامد آموزش بالینی دانشجویان پرستاری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : حیات

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: مدل همکار آموزشی بالینی به معنی مشارکت و همکاری بین مراقبان سلامت و مربیان دانشکده است و واقع بینی را برای محیط های کاری به ارمغان می آورد. در حرفه پرستاری سازگاری بین بخش آموزش و عرصه بالین، آرمانی دیرینه بوده که مستلزم همکاری مربیان دانشکده های پرستاری و پرستاران حرفه ای می باشد. تحقق این هماهنگی در نهایت تضمین کننده پیشرفت حرفه پرستاری خواهد بود. لذا اتخاذ رویکردی موثر و قابل اجرا جهت ادغام مباحث نظری و تجربیات بالینی در رشته پرستاری از اهمیت وی‍ژه ای برخوردار است. بر این اساس مطالعه حاضر با هدف تعیین میزان تاثیر مدل همکار آموزشی بالینی بر پیامد آموزش بالینی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام پذیرفته است.روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه تجربی است. نمونه های این پژوهش شامل سه نفر از مربیان دانشکده، ۷ نفر از پرستاران شاغل در ۳ بخش کودکان و ۵۲ نفر از دانشجویان پرستاری مشغول به تحصیل در ترم پنجم بودند که دارای معیارهای ورود به مطالعه بوده و به صورت نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. سپس نمونه ها به صورت تصادفی به دو گروه تجربه (۲۸ نفر) و شاهد (۲۴ نفر) تقسیم شدند. دانشجویان در گروه تجربه و شاهد، واحد کارآموزی کودکان را در ۳ بخش منتخب و به طور غیر هم زمان سپری نمودند با این تفاوت که دانشجویان در گروه تجربه بر اساس مدل همکار آموزشی بالینی تحت نظر پرستاران منتخب بالینی آموزش می دیدند و مربیان دانشکده بر فرایند آموزش نظارت داشته و در این مورد با پرستاران مربی همکاری می نمودند. در پایان دوره کارآموزی از مهارت های بالینی دانشجویان و میزان رضایتمندی دانشجویان و مربیان پس آزمون به عمل آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها، از روش های آماری توصیفی و استنباطی شامل آزمون مجذور کای، تست دقیق فیشر، من ویتنی یو و آزمون t استفاده شد.یافته ها: نمونه ها در گروه تجربه و شاهد، از نظر مشخصاتی نظیر سن، جنس، معدل ترم گذشته، میزان علاقه و انگیزه نسبت به حرفه پرستاری با یکدیگر همگن بودند. یافته های این پژوهش اختلاف معناداری را در دو گروه تجربه و شاهد از نظر مهارت های بالینی اندازه گیری TPR، اندازه گیری فشارخون، اکسیژن درمانی، دارو درمانی، تغذیه کودک، ارتباط با کودک و خانواده نشان داد (p<0.001). به علاوه اختلاف معناداری بین متغیر رضایتمندی پرستاران منتخب بالینی از نحوه کارآموزی دانشجویان پرستاری در دو گروه تجربه و شاهد مشاهده شد (۰.۰۰۴=p). اما به لحاظ رضایتمندی دانشجویان و مربیان پرستاری از دستیابی به اهداف آموزش بالینی در گروه تجربه و شاهد اختلاف معناداری مشاهده نشد (به ترتیب ۰.۰۵۸=p و ۰.۱۰۹=p).نتیجه‏گیری: مدل همکار آموزشی بالینی روشی مناسب در فرایند آموزش مهارت های بالینی به دانشجویان پرستاری است و بر این اساس بهره گیری از تجربیات و دانش عملی پرستاران بالینی در هر بخش برای ارایه آموزش مهارت ها به دانشجویان پرستاری توصیه می شود.

کلید واژه: مدل همکار آموزشی بالینی، پیامد آموزش بالینی، آموزش پرستاری، دانشجویان پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.