مقاله نقش گیرنده های ملاتونین در یادگیری فضایی موش های صحرایی تیمار شده با روشنایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نقش گیرنده های ملاتونین در یادگیری فضایی موش های صحرایی تیمار شده با روشنایی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش گیرنده های ملاتونین در یادگیری فضایی موش های صحرایی تیمار شده با روشنایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش گیرنده های ملاتونین در یادگیری فضایی موش های صحرایی تیمار شده با روشنایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش گیرنده های ملاتونین در یادگیری فضایی موش های صحرایی تیمار شده با روشنایی :

مقاله نقش گیرنده های ملاتونین در یادگیری فضایی موش های صحرایی تیمار شده با روشنایی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۹ در مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از صفحه ۶ تا ۱۸ منتشر شده است.
نام: نقش گیرنده های ملاتونین در یادگیری فضایی موش های صحرایی تیمار شده با روشنایی
این مقاله دارای ۱۳ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تیمار روشنایی
مقاله یادگیری و حافظه فضایی
مقاله ملاتونین
مقاله لوزیندول
مقاله موش صحرایی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: بسیاری از رفتارهای پستانداران بالغ محصول برهمکنش فعالیت های وابسته به ژنتیک و تجربه حسی در دوره بحرانی تکامل مغز است. هدف از انجام این مطالعه بررسی تقابل اثر ملاتونین، آنتاگونیست آن؛ لوزیندول و تیمار روشنایی بر فرآیندهای یادگیری و حافظه فضایی موش های صحرایی در ماز آبی موریس است.
روش بررسی: با استفاده از ۶۰ راس موش صحرایی نر ۴۵ روزه که به طور تصادفی در ۲ گروه توزیع شده بودند، این مطالعه تجربی انجام شد. گروه (Control) CO که حیوانات این گروه از بدو تولد تا پایان آزمایشات در شرایط تاریکی – روشنایی ۱۲-۱۲ ساعته قرار داشتند و گروه (Light Reared) LR که در روشنایی کامل رشد یافتند. هر گروه به سه زیر گروه کنترل، دریافت کننده ملاتونین و دریافت کننده لوزیندول تقسیم شد. با استفاده از ماز آبی موریس روند یادگیری و تثبیت حافظه حیوانات به مدت ۵ شب بررسی شد.
یافته ها: نتایج این مطالعه نشان می دهند که در مرحله یادگیری حیوانات LR یادگیری کندتری دارند. همچنین، ملاتونین باعث کندتر شدن روند یادگیری موش های کنترل می گردد. لوزیندول باعث بهبود یادگیری موش های LR شد. تیمار روشنایی و ملاتونین بر تثبیت حافظه این حیوانات بی تاثیر بود و لوزیندول تنها باعث اختلال در تثبیت حافظه موش های کنترل گردید.
نتیجه گیری: تیمار روشنائی باعث ایجاد اختلال در روند یادگیری فضائی موش های صحرایی می شود و نیز ملاتونین، یادگیری فضایی حیوانات کنترل را با مشکل مواجه می کند. هیچ کدام از دو مداخله فوق بر روند تثبیت حافظه موثر نیستند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.