مقاله مراحل رفتار تمیز کردن بین دندان بر اساس الگوی فرانظریه ای در دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر یزد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مراحل رفتار تمیز کردن بین دندان بر اساس الگوی فرانظریه ای در دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر یزد دارای ۱۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مراحل رفتار تمیز کردن بین دندان بر اساس الگوی فرانظریه ای در دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر یزد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مراحل رفتار تمیز کردن بین دندان بر اساس الگوی فرانظریه ای در دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر یزد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مراحل رفتار تمیز کردن بین دندان بر اساس الگوی فرانظریه ای در دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر یزد :

مقاله مراحل رفتار تمیز کردن بین دندان بر اساس الگوی فرانظریه ای در دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر یزد که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۹ در مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از صفحه ۱۹ تا ۲۷ منتشر شده است.
نام: مراحل رفتار تمیز کردن بین دندان بر اساس الگوی فرانظریه ای در دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر یزد
این مقاله دارای ۹ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله الگوی فرا نظریه ای
مقاله خودکارآمدی
مقاله موازنه تصمیم گیری
مقاله رفتار خود مراقبتی دهان و دندان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: بیماریهای دهان و دندان اثرات زیانباری را در دوران کودکی و سنین بالا دارند و ۵-۱۰ درصد از کل هزینه های مراقبت بهداشتی را شامل می شود. الگوی فرانظریه ای، چگونگی و زمان مراحل تغییر رفتار را پیش بینی می کند. مطالعه حاضر با هدف تعیین مراحل رفتار تمیز کردن بین دندان بر اساس الگوی فرانظریه ای در دانش آموزان دختر و پسر مقطع پیش دانشگاهی شهر یزد انجام شد.
روش بررسی: پژوهش حاضر مطالعه ای مقطعی است که بر روی ۳۶۱ نفر از دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر یزد که طی نمونه گیری خوشه ای از ۸ مدرسه انتخاب شدند، انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای که روایی و پایایی آن تایید شده و شامل مشخصات دموگرافیک، سوالات خودکارآمدی، موازنه تصمیم گیری (فواید درک شده و موانع درک شده) و مراحل تغییر رفتار تمیز کردن بین دندان بود، که به صورت خودگزارشی تکمیل و داده ها از طریق نرم افزارآماری SPSS تجزیه و تحلیل گردید.
یافته ها: %۵۴۸ دختر و %۴۵۲ پسر با میانگین سنی ۱۷۵۳±۰۵۵ سال در این مطالعه شرکت کردند. %۵۰ (۱۷۹ نفر) در مرحله پیش تفکر، %۵۳ (۱۹ نفر) در تفکر، %۲۴۱ (۸۷ نفر) آمادگی، %۸۶ (۳۱ نفر) عمل و %۱۲۵ (۴۵ نفر) در مرحله نگهداری رفتار تمیزکردن بین دندان بودند. مراحل تغییر با خودکارآمدی (r=0.33) و فواید درک شده (r=0.19) ارتباط مثبت و معنی دار و با موانع درک شده همبستگی معکوس و معنی داری (r=-0.19) داشت. سازه های خودکارآمدی، موانع و فواید درک شده رویهم رفته %۱۵ از واریانس مراحل تغییر رفتار را پیش بینی کردند که در این میان خودکارآمدی (b=۰.۲۱۲) قویترین پیش بینی کننده بود.
نتیجه گیری: یافته ها نشان داد که اکثر دانش آموزان در مرحله پیش تفکر بودند و احتمالا در آینده در معرض پوسیدگی دندان بیشتری قرار دارند، می توان از الگوی فرانظریه ای جهت تعیین استراتژیهای مربوط به هر یک از مراحل تغییر رفتارخود مراقبتی دهان و دندان به منظور پیشرفت و نگهداری رفتار در مداخلات و برنامه های آموزشی استفاده کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.