بررسی رویکردی نو در نقش پردازی تزیینات گچی کرمان (اواخر قرن سیزدهم و اوایل قرن چهاردهم ه. ق.)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رویکردی نو در نقش پردازی تزیینات گچی کرمان (اواخر قرن سیزدهم و اوایل قرن چهاردهم ه. ق.) دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رویکردی نو در نقش پردازی تزیینات گچی کرمان (اواخر قرن سیزدهم و اوایل قرن چهاردهم ه. ق.)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رویکردی نو در نقش پردازی تزیینات گچی کرمان (اواخر قرن سیزدهم و اوایل قرن چهاردهم ه. ق.)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رویکردی نو در نقش پردازی تزیینات گچی کرمان (اواخر قرن سیزدهم و اوایل قرن چهاردهم ه. ق.) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : باغ نظر

تعداد صفحات :۱۳

معماری کرمان در سه دهه اخیر قرن سیزدهم و اوایل قرن چهاردهم، یعنی با آغاز دوره حاکمیت اسماعیل خان وکیل الملک دستخوش تغییر می شود. بنیاد عمارت های نو و مرمت عمارت های کهنه از جمله آستانه شاه نعمت اله ولی در همین دوره رخ می دهد. مهم ترین عمارت های این دوره را باغ ها تشکیل می دهند. بنابراین رویکرد تزیینی جدید متناسب با تزیینات ویژه این گونه عمارت ها است. به همان نسبت که معماری این دوران در خانه سازی و باغ سازی متاثر از معماری فرنگ است در تزیینات هم این تاثیر به وضوح آشکار است. از جمله نمود ویژه این تاثیر در نقش گچ بری هایی است که تقریبا در عمارت های مهم این دوران تکرار شده است. از بررسی نقوش این دوره آگاه می شویم که تاثیر نقوش فرنگی و حتی شمال آفریقا در کرمان به صورت آشکار نمود دارد. تا حدی که بعضی از نقوش عینا تکرار می شوند. اگر چه ممکن است این تاثیر در راستای رواج نظام مند نوعی تفکر متاثر از فرنگ نباشد.همچنین در بررسی نقش پردازی تزیینات این دوره روشن می شود که انتخاب نقش بر مبنای نوع کاربرد بنا صورت نگرفته و نقوش معمولا از نقطه نظر نمادگرایی و نشانه شناسی در تعریف ماهیت بنا فاقد ارزش هستند و تنها جنبه تزیینی آنها مورد توجه بوده است تا جایی که بعنوان مثال در نقوش جانوری استفاده شده در گچ بری ها، ماهی از واقعی ترین تا انتزاعی ترین شکل، نقش محوری تزیینات گچی این دوره است. در حالی که می دانیم ماهی از نمادهای آشنا و با سابقه فرهنگی منطقه نیست.

کلید واژه: تزیینات معماری، کرمان، قاجار، گچ بری، ماهی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.