مطالعه مورد – شاهدی سبک های دفاعی و اضطراب حالت – صفت در دانشجویان مبتلا به اختلال اضطراب منتشر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه مورد – شاهدی سبک های دفاعی و اضطراب حالت – صفت در دانشجویان مبتلا به اختلال اضطراب منتشر دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه مورد – شاهدی سبک های دفاعی و اضطراب حالت – صفت در دانشجویان مبتلا به اختلال اضطراب منتشر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه مورد – شاهدی سبک های دفاعی و اضطراب حالت – صفت در دانشجویان مبتلا به اختلال اضطراب منتشر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه مورد – شاهدی سبک های دفاعی و اضطراب حالت – صفت در دانشجویان مبتلا به اختلال اضطراب منتشر :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اصول بهداشت روانی

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: رابطه بین مکانیسم های دفاعی و اضطراب در متون علمی مطرح می باشد. با توجه به شیوع اختلال اضطراب منتشر (GAD) به ارزیابی سبک های دفاعی و ارتباط آن با اضطراب حالت – صفت در دانشجویان مبتلا به GAD پرداختیم. روش کار: تعداد ۳۰ دانشجوی مبتلا به GAD و ۳۰ دانشجوی غیرمبتلای ۲۷-۱۹ ساله (۱۵ پسر و ۱۵ دختر در هر گروه) که از نظر متغیرهای جمعیت شناختی همتاسازی شده بودند به روش نمونه گیری در دسترس از بین داوطلبان انتخاب شدند. تمام دانشجویان تحت مصاحبه بالینی ساخت یافته و پرسش نامه سلامت عمومی قرار گرفتند تا معیارهای ورود را داشته باشند. سپس دو گروه به پرسش نامه های سبک دفاعی(DSQ-40) 40- و اضطراب حالت – صفت اشپیلبرگر (STAI) پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی، آزمون های تی مستقل، ضریب همبستگی و تحلیل واریانس دوسویه استفاده شد. یافته ها: به طور معنی داری استفاده از سبک دفاعی پخته در گروه غیرمبتلا بیشتر بود (P<0.032) و مکانیسم های دفاعی شوخی (P<0.048)، انکار(P<0.034) ، فرونشانی (P<0.035)، گسست (P<0.040)و دلیل تراشی (P<0.0005)در گروه غیرمبتلا و فرافکنی (P<0.002)و جسمانی سازی (P<0.001) در گروه مبتلا بیشتر مورد استفاده قرار گرفته بودند. همبستگی معکوس متوسط و معنی داری بین نمره اضطراب حالت – صفت با نمره سبک دفاعی پخته وجود داشت. همبستگی بین سبک دفاعی ناپخته و اضطراب حالت اندک بود و بین سبک دفاعی نوروتیک و اضطراب حالت – صفت رابطه ای مشاهده نشد. نتیجه گیری: افراد با سطح مطلوب سلامت عمومی و نمره اضطراب حالت – صفت پایین، از سبک دفاعی پخته استفاده می کنند. استفاده دانشجویان سالم از مکانیسم های دفاعی شوخی و فرونشانی نیز این نتیجه گیری را حمایت می کند.

کلید واژه: اختلال اضطراب منتشر، اضطراب، حالت، دانشجو، سبک دفاعی، سلامت عمومی، صفت، مکانیسم دفاعی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.