بررسی وضع موجود و مطلوب ارزیابی نظام علمی در ایران با تاکید بر بخش آموزش عالی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی وضع موجود و مطلوب ارزیابی نظام علمی در ایران با تاکید بر بخش آموزش عالی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی وضع موجود و مطلوب ارزیابی نظام علمی در ایران با تاکید بر بخش آموزش عالی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی وضع موجود و مطلوب ارزیابی نظام علمی در ایران با تاکید بر بخش آموزش عالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی وضع موجود و مطلوب ارزیابی نظام علمی در ایران با تاکید بر بخش آموزش عالی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سیاست علم و فناوری

تعداد صفحات :۲۱

تحولات جهانی و دگرگونی عظیم در ساختارها، بویژه ظهور« فناوری اطلاعات وارتباطات» و« اقتصاد دانش»، به مباحثات مربوط به کیفیت در نظام علمی اهمیت خاصی بخشیده است. این در حالی است که ساز و کار جامعی برای ارزیابی کیفیت در نظام علمی ایران تاکنون استقرار نیافته است؛ ساز و کاری که مورد اجماع دانشگاهیان و سیاست گذاران باشد و گذشته از مطابقت با اصول و هنجارهای علمی و دانشگاهی بین المللی، متناسب با زمینه های ملی نیز باشد. در این مقاله ضمن نقد و بررسی فعالیت های صورت گرفته و وضعیت موجود ارزیابی در ایران ،با روش بررسی تاریخی و تحقیق کیفی و با استفاده از نتایج مطالعات تطبیقی ،مدلی از افق مطلوب بر مبنای الگویی «نه وجهی» و «نظام اعتبارسنجی» (ارزیابی درونی وسپس ارزیابی بیرونی) ارایه شده است. با استفاده از الگوی «مساله ها /راه حل ها» ، چالش های اساسی ارزشیابی علمی در ایران دسته بندی شده و نه گام اصلی برای مواجهه با این چالش ها و استقرار نظام جامع ارزیابی آموزشی عالی پیشنهاد شده است که آنها را می توان در چهار سطح مختلف دسته بندی کرد: ۱. نظام اطلاعات دانشگاهی؛ ۲. ساز و کار ارزیابی در دانشگاه؛ ۳. ارزیابی بیرونی و اعتبار سنجی؛ و ۴. پایش ملی نظام علمی افق مطلوب ارزیابی و ارتقای کیفیت تنها از طریق نقش حمایتی و بستر سازِ دولت در توسعه زیر ساخت های لازم برای پایش ملی نظام علمی، و با ابتکارات درونزای دانشگاه ها و نهادهای علمی، در فضایی رقابتی از محیط ملی و بین المللی ،دست یافتنی است.

کلید واژه: نظام علمی، آموزش عالی، ارزیابی، چالشها، راه حل ها

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.