دستیابی به توسعه پایدار روستا با تاکید بر نقش محوری رسانه های جمعی مطالعه موردی: روستاهای استان قزوین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 دستیابی به توسعه پایدار روستا با تاکید بر نقش محوری رسانه های جمعی مطالعه موردی: روستاهای استان قزوین دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دستیابی به توسعه پایدار روستا با تاکید بر نقش محوری رسانه های جمعی مطالعه موردی: روستاهای استان قزوین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دستیابی به توسعه پایدار روستا با تاکید بر نقش محوری رسانه های جمعی مطالعه موردی: روستاهای استان قزوین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دستیابی به توسعه پایدار روستا با تاکید بر نقش محوری رسانه های جمعی مطالعه موردی: روستاهای استان قزوین :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : جغرافیا و توسعه

تعداد صفحات :۲۶

توانایی های انسان از طریق دانایی حاصل می شود و برای کسب آن می بایست سرمایه گذاری کرد. به همین دلیل بسیاری از صاحب نظران در امر توسعه روستایی معتقدند: «توانمند نمودن روستاییان، بنیان توسعه روستایی است و روستاییان مجریان اصلی طرح های توسعه در این بخش می باشند و لازمست تا در تمامی مراحل آن مشارکت داشته باشند». وجود مشارکتی فعال و آگاه مستلزم کسب آگاهی های لازم در این زمینه می باشد. اگرچه، نهادهای آموزشی به صورت رسمی و غیررسمی از دیر باز فعالیت های گسترده ای را در این خصوص آغاز کرده اند، اما در این میان رسانه های جمعی، با برد بسیار وسیع و کارکردهای متنوع آموزشی، خبری و تفریحی، می تواند نقش بسیار موثر و سازنده تری در آگاه سازی، آموزش دادن و بسیج همگانی روستاییان جهت مشارکت همه جانبه در انجام طرح های توسعه روستایی داشته باشند. به کارگیری رسانه ها در افزایش آگاهی روستاییان در ایران از جدیدترین رویکردهای مباحث جغرافیایی است که لازم است بدان توجه ویژه نمود. این مقاله تلاش دارد با مطالعه روستاهای استان قزوین، میزان تاثیرگذاری رسانه های جمعی را در افزایش آگاهی روستاییان (در ابعاد اقتصادی) مورد بررسی قرار دهد.مطالعه فوق بر پایه روش پیمایشی و تکمیل بیش از ۴۹۸ پرسشنامه و مصاحبه با روستاییان ساکن در روستاهای استان شکل گرفته است. نتایج حاصله نشان می دهد که کارکرد وسایل ارتباط جمعی در افزایش آگاهی اقتصادی روستاییان در روستاهای استان قزوین علیرغم برخورداری از زیر ساخت های نسبتا مناسب ارتباطی و دسترسی نسبی به رسانه ها، در حاشیه قرار دارد و مرکزیت با ارتباطات میان فردی و گروهی و به صورت شفاهی است. هر چند که بر اساس یافته های به دست آمده، این مساله نمی تواند تعجب آور باشد. چرا که اولا روستاییان در تهیه و تولید برنامه ها و محتوای آنها هیچ نقشی ندارند و ثانیا کارشناسان مربوطه، غالبا بدون توجه به نیاز روستاییان و عدم شناخت کافی از ویژگی های محیط روستایی به تولید برنامه می پردازند. که اکثرا برای روستاییان نامانوس و غیرقابل استفاده می باشد. به همین خاطر روستاییان به منظور کسب آگاهی از انواع شیوه های جدید تولید و بهره برداری از زمین، بازار و … از تعاملات فردی و ارتباط با مروجین بیشترین استفاده را می برند.

کلید واژه: توسعه روستایی، رسانه های جمعی، افزایش آگاهی، بخش اقتصادی، روستاهای استان قزوین

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.