بررسی میزان انطباق محتوای کتاب های درسی جدیدالتالیف حرفه و فن دوره راهنمایی تحصیلی با اهداف مصوب


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان انطباق محتوای کتاب های درسی جدیدالتالیف حرفه و فن دوره راهنمایی تحصیلی با اهداف مصوب دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان انطباق محتوای کتاب های درسی جدیدالتالیف حرفه و فن دوره راهنمایی تحصیلی با اهداف مصوب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان انطباق محتوای کتاب های درسی جدیدالتالیف حرفه و فن دوره راهنمایی تحصیلی با اهداف مصوب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان انطباق محتوای کتاب های درسی جدیدالتالیف حرفه و فن دوره راهنمایی تحصیلی با اهداف مصوب :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانشور رفتار

تعداد صفحات :۱۸

در پژوهش حاضر با روش تحلیل محتوا، میزان انطباق محتوای سه کتاب درسی حرفه و فن جدید التالیف دوره راهنمایی تحصیلی (۸۱-۸۲) با اهداف مصوب جزیی آن ها برای هر یک از واحد های درسی مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری، سه کتاب درسی مذکور بوده که همه آن ها نیز مورد بررسی واقع شده اند. ابزار های پژوهش، سه فرم فهرست وارسی کتاب های سال اول، دوم و سوم بوده که روایی صوری و محتوایی آن ها به وسیله صاحبنظران تایید شده و پایایی آن ها نیز طی محاسبه ضریب همبستگی داده های حاصل برابر با ۰.۸۳, ۰.۸۷ و ۰.۸۸ بوده است. تجزیه و تحلیل آماری داده های حاصل از تحلیل محتوا، بیانگر آن است که (۱ میزان انطباق محتوا با اهداف مصوب شناختی به ترتیب در کتاب های پایه اول، دوم و سوم به طور متوسط برابر با ۲.۴, ۳.۷ و ۳.۲ مرتبه برای هر هدف و با اهداف مصور روانی- حرکتی نیز به طور متوسط برابر با ۳.۲, ۳.۳ و ۲.۸ مرتبه برای هر هدف بوده است. به علاوه، اهداف مصوب حاوی هیچ هدفی در حیطه عاطفی برای واحد های درسی کتاب های مذکور نبوده است. (۲ میزان انطباق محتوا با مجموع اهداف مصوب کتاب های مذکور، به ترتیب در کتاب های پایه اول، دوم و سوم به طور متوسط برابر با ۳.۱, ۲.۶ و ۳.۱ مرتبه برای هر هدف بوده است. (۳ در مجموع سه کتاب درسی، رتبه بندی میزان انطباق در حیطه اهداف شناختی به تریب شامل؛ محتوای کتاب های درسی پایه اول، سوم و دوم و در حیطه روانی – حرکتی به ترتیب شامل محتوای کتاب های درسی پایه اول، دوم و سوم و در مجموع اهداف مصوب نیز به ترتیب شامل محتوای کتاب های درسی پایه اول، سوم و دوم بوده است. (۴ در جمع بندی نهایی، کتاب حرفه و فن پایه اول راهنمایی، بیش ترین میزان انطباق را با اهداف مصوب خود داشته است. (۵ هر سه کتاب درسی در اهداف مصوب جزیی واحد های درسی، فاقد هدف در حیطه عاطفی بوده اند که این امر، امکان تحلیل انطباق را در این حیطه منتفی ساخت، هر چند این امر به معنای فقدان مضامین عاطفی در محتوای کتاب های مذکور نیست.

کلید واژه: محتوا، کتاب های درسی ، حرفه و فن، دوره راهنمایی، اهداف مصوب، انطباق، برنامه درسی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.