دختران جوان و ارزش های زنانگی (پژوهشی در میان دانش آموزان متوسطه شهر تهران)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 دختران جوان و ارزش های زنانگی (پژوهشی در میان دانش آموزان متوسطه شهر تهران) دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دختران جوان و ارزش های زنانگی (پژوهشی در میان دانش آموزان متوسطه شهر تهران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دختران جوان و ارزش های زنانگی (پژوهشی در میان دانش آموزان متوسطه شهر تهران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دختران جوان و ارزش های زنانگی (پژوهشی در میان دانش آموزان متوسطه شهر تهران) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات فرهنگی و ارتباطات

تعداد صفحات :۳۲

سازه گرایی به عنوان مکتبی انتقادی با به چالش کشیدن دیدگاه ذات گرایی بر آن است که هویت جنسیتی، بر ساخته ای اجتماعی است. از این دیدگاه «زنانگی» فراتر از ویژگیهای ذات گرایانه و متفاوت از «زنی» و «مادینگی» است. این پژوهش ضمن توجه به تنوع هویتهای جنسیتی در میان زنان (در اینجا دختران) الزامات این تنوع در نگرش به ارزشها و کلیشه ها، اهمیت مفهوم جنسیت و کاربرد آن در مطالعات زنان و دختران را یادآوری کرده و بر مفهوم «زنانگیها» به مثابه مفهومی کلیدی در مطالعات جنسیت و مطالعات زنان توجه می نماید. در این پژوهش با انجام پیمایش و استفاده از نمونه ای معرف دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران، هویت جنسیتی دختران و نیز نگرش آنان به ارزشهای زنان و رابطه آن با پایگاه اجتماعی – اقتصادی را مورد مطالعه قرار داده ایم. نتایج این پژوهش ضمن اذعان به وجود تنوعی از هویتهای زنانه در میان دخترهای دانش آموز شهر تهران، برخی اختلافات را در زمینه نگرش به ارزشهای زنانه نشان می دهد. بر این اساس دختران متعلق به پایگاه اجتماعی – اقتصادی بالاتر پای بندی کمتری به ارزشهای زنانه دارند، در حالی که پای بندی دختران متعلق به پایگاه اجتماعی – اقتصادی پایین تر به ارزشهای زنانه بیشتر است. یافته دیگر این پژوهش حاکی از آن است که رابطه معناداری بین پایگاه اجتماعی – اقتصادی و هویت جنسیتی دختران وجود ندارد و در هر دو پایگاه اجتماعی – اقتصادی بالاتر و پایین تر توزیع مشابهی از هویتهای جنسیتی چهارگانه (زنانه، مردانه، دو جنسیتی و نامتمایز) وجود دارد.

کلید واژه: جنس، جنسیت، هویت جنسیتی، کلیشه های جنسیتی، زنانگی، ارزشهای زنانه، مطالعات زنان، مطالعات دختران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.