بررسی تاثیر برنامه های مدون آموزش مداوم در میزان آگاهی پزشکان عمومی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر برنامه های مدون آموزش مداوم در میزان آگاهی پزشکان عمومی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر برنامه های مدون آموزش مداوم در میزان آگاهی پزشکان عمومی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر برنامه های مدون آموزش مداوم در میزان آگاهی پزشکان عمومی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر برنامه های مدون آموزش مداوم در میزان آگاهی پزشکان عمومی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : کومش

تعداد صفحات :۱۰

سابقه و هدف: آموزش مداوم پزشکی به عنوان امری ضروری جهت حفظ و ارتقا مهارت های فارغ التحصیلان پزشکی محسوب شده و بر این اساس برنامه های آموزش مداوم جامعه پزشکی با هدف ارتقا دانش و مهارت های شغلی و بهبود ارایه خدمات بهداشتی – درمانی در کشور در حال اجرا می باشد. اکنون پس از گذشت چند سال از شروع برنامه های آموزش مداوم، این پرسش در مورد اثر بخشی آموزش های مذکور و راه کارهای بهینه نمودن آن مورد توجه می باشد. هدف از انجام این مطالعه تعیین میزان دانش شرکت کنندگان در برنامه های آموزش مداوم و نیز میزان آن پس از برگزاری برنامه های آموزش مداوم می باشد.مواد و روش ها: جامعه مورد مطالعه تمامی پزشکان عمومی بودندکه طی بهار سال ۱۳۸۵ در برنامه های مدون آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مازندران (شهرستان ساری) شرکت داشتند. روش نمونه گیری سرشماری بود. ابزار سنجش در این مطالعه پرسش نامه های خود ایفا و چند گزینه ای بود که علاوه بر سوالات دموگرافیک، میزان آگاهی شرکت کنندگان را نسبت به موضوعات ارایه شده در بازآموزی ها می سنجید که پایایی آن با روش آزمون مجدد با r=0.85 و روایی آن توسط چند تن از اساتید رشته تخصصی مذکور و برگزارکنندگان بازآموزی تایید شده بود. پرسش نامه ها قبل از برگزاری برنامه ها و پس از آن در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت. داده ها وارد نرم افزار ۱۳ SPSS شده و با استفاده از شاخص های آماری مناسب، تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: از ۳۰۰ شرکت کننده ۲۳۵ نفر پرسش نامه ها را تکمیل کردند (میزان پاسخ دهی۷۵ %). تعداد سوالات هر آزمون ۲۰ سوال و نمرات شرکت کنندگان بین صفر تا ۲۰ بود. افزایش دانش پزشکان شرکت کننده در برنامه های باز آموزی جراحی عمومی و گوش و حلق و بینی معنادار نبود اما این افزایش در مورد برنامه بازآموزی روان پزشکی با افزایش نمره از ۲.۶۵±۱۱.۷۹ به ۳.۳۸±۱۴.۱۲ (p=0.002)، چشم با افزایش نمره از ۲.۵۵±۶.۴۸ به ۳.۳±۸.۵۲ (p=0.008)، اورولوژی با افزایش نمره از ۲.۳۹±۵.۸۳ به ۲.۵۳±۹.۰۷ (p=0.000) و پوست با افزایش نمره از ۲.۱۱±۷.۷۹ به ۲.۵۴±۱۰.۶۸ بعد از بازآموزی (p=0.000)، معنادار بود. سن، جنس و سابقه طبابت شرکت کنندگان در افزایش دانش آنها در برنامه های بازآموزی تاثیر معناداری نداشت.نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که میزان آگاهی پزشکان عمومی شرکت کننده در برنامه های بازآموزی مورد بررسی کمتر از حد مورد انتظار بوده و برنامه های آموزش مداوم نیز نتوانسته دانش شرکت کنندگان را در حد قابل قبول افزایش دهد. به نظر می رسد بازنگری در محتوا و روش های آموزش و توجه به عوامل انگیزشی شرکت کنندگان جهت بهینه نمودن اثربخشی برنامه های آموزش مداوم ضروری است.

کلید واژه: پزشکان عمومی، آگاهی، برنامه های آموزش مداوم

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.