بررسی نگرش اساتید نسبت به مهارت و نیاز آموزشی آنان در مورد روش های تدریس دروس عملی (مقاله کوتاه)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نگرش اساتید نسبت به مهارت و نیاز آموزشی آنان در مورد روش های تدریس دروس عملی (مقاله کوتاه) دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نگرش اساتید نسبت به مهارت و نیاز آموزشی آنان در مورد روش های تدریس دروس عملی (مقاله کوتاه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نگرش اساتید نسبت به مهارت و نیاز آموزشی آنان در مورد روش های تدریس دروس عملی (مقاله کوتاه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نگرش اساتید نسبت به مهارت و نیاز آموزشی آنان در مورد روش های تدریس دروس عملی (مقاله کوتاه) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۶

زمینه و هدف: شناسایی نیازهای آموزشی و سطح مهارت اساتید در امر تدریس، برنامه ریزی رشد و تعالی آنان را بهبود می بخشد. این مطالعه با هدف سنجش نگرش اساتید دروس عملی نسبت به سطح مهارت و نیاز آموزشی آنان در مورد روش های تدریس دروس عملی صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه توصیفی ۸۳ نفر از مدرسان دروس عملی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب و پرسشنامه ای روا و پایا شامل ۱۴ گویه در زمینه سطح مهارت و نیاز آموزشی موضوعات مربوط به روش های تدریس دروس عملی را تکمیل کردند.یافته ها: میانگین (انحراف معیار) نمره مهارت اساتید ۷۱/۲ (۴/۰) از حداکثر ۴ بود. سطح مهارت ۹/۳۸ درصد اساتید در زمینه تفسیر و تحلیل سوالات آزمون، ۵/۵۳ درصد در زمینه روش های ارزشیابی مهارت های عملی، ۸/۵۲ درصد، در زمینه طراحی آزمون‌ های عملکرد و ۹/۴۷ درصد آنان در مورد تهیه فیلم آموزشی، پایین (میانگین نمره کمتر از ۵/۲) بود. میانگین (انحراف معیار) نمره کل نیاز آموزشی ۴۵/۳ (۸۹/۰) از حداکثر ۵ بود، بر این اساس اساتید در همه ۱۴ موضوع مطرح شده، نیاز آموزشی داشتند. اولویت های نیاز آموزشی به ترتیب مربوط به تفکر انتقادی، روش های ایجاد انگیزه و منابع اطلاع رسانی بود.نتیجه گیری: اساتید نیاز به آموزش و ارتقای مهارت در مورد تدریس دروس عملی را ابراز داشتند. با توجه به نیازهای آموزشی و مهارت اعلام شده، به نظر می رسد که کارگاه های روش تدریس و ارزیابی دانشجو نیاز به اصلاح و بازنگری دارد و مباحث کارگاه باید متناسب با نیاز آموزشی اساتید طراحی و از روش های مختلف آموزشی استفاده شود.

کلید واژه: آموزش عملی، اعضای هیات علمی، روش های تدریس، مهارت، نیاز سنجی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.