میزان شیوع اختلالهای رفتار ایذائی در کودکان دبستانی شهر خرم آباد در سال ۱۳۸۴


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 میزان شیوع اختلالهای رفتار ایذائی در کودکان دبستانی شهر خرم آباد در سال ۱۳۸۴ دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد میزان شیوع اختلالهای رفتار ایذائی در کودکان دبستانی شهر خرم آباد در سال ۱۳۸۴  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی میزان شیوع اختلالهای رفتار ایذائی در کودکان دبستانی شهر خرم آباد در سال ۱۳۸۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن میزان شیوع اختلالهای رفتار ایذائی در کودکان دبستانی شهر خرم آباد در سال ۱۳۸۴ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : یافته

تعداد صفحات :۸

مقدمه: اختلالات رفتار ایذائی از شایع ترین اختلالات روانپزشکی است که در کودکی آغاز می شود و یک معضل مهم بهداشت روانی جامعه به شمار می رود. اختلالات رفتار ایذایی اثرات مخربی بر روابط اجتماعی، تحصیلی، شخصیتی و رفتاری افراد در کودکی و بزرگسالی دارد. بنابر این بر آن شدیم پژوهش حاضر را با هدف بررسی شیوع اختلالات رفتار ایذائی در دانش آموزان دبستانی شهر خرم آباد انجام دهیم.مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه Cross- Sectional است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مشغول به تحصیل سال ۱۳۸۴ در پایه های اول تا پنجم دبستان های شهر خرم آباد می باشد. (N=943). 16 مدرسه دولتی و غیر دولتی (۸ مدرسه دخـترانه، ۸ مدرسه پسرانه) بصورت خوشه ای و چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشـنامه استاندارد شدهCSI-4) Child Symptom Inventories-4 ) است که ابزاری است برای غربالگری شایع ترین اختلالهای روانپزشکی کودکان. پرسشنامه ها در دیداری جداگانه توسط والدین و معلمین تکمیل گردید. سپس نتایج توسط آمار توصیفی و آزمون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: از مجموع ۹۴۳ نمونه، ۴/۲۱% دارای اختلال های رفتار ایذائی می باشند (۷/۱۷% اختلال ها بی اعتنایی مقابله ای و ۷/۳% اختلال سلوک). این میـزان در پسـران دو برابر دختـران بوده است (۷/۲۸% در مقابل ۴/۱۴%). بیشترین میزان اختلال رفتار ایذائی به ترتیب در پایه های سوم، چهـارم و پنجم و کمترین میزان در پایه دوم بود. همچنین بـین شیوع اختلالات رفتار ایذائی با جنس (P<0.001)، پایه تحصیلی(P=0.02) ، سواد والدین(P=0.005 ,P=0.006) ، شغل مادر (P=0.03)، میزان در آمد ماهیانه (P=0.005) ارتباط معنی داری وجود داشت. ولی بین اختلالات رفتار ایذائی با شغل پدر، وضعیت تحصیلی دانش آموزان و مشکلات روانی خانواده ارتباط معنی داری وجود نداشت.بحث و نتیجه گیری: با توجه به شیوع بالای اختلالات رفتار ایذائی و عدم توجه کافی به عواقب ناشی از این اختلالات در گروه سنی کودک و نوجوان شناسایی این اختلالات ضروری به نظر می رسد تا مداخلات لازم و به موقع صورت گیرد.

کلید واژه: اختلال های رفتار ایذائی، اختلال سلوک، اختلال نافرمانی، شیوع، کودکان، خرم آباد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.