بررسی نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از منظر تحلیل گفتمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از منظر تحلیل گفتمان دارای ۴۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از منظر تحلیل گفتمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از منظر تحلیل گفتمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از منظر تحلیل گفتمان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی (دانشگاه خوارزمی)

تعداد صفحات :۴۸

تحقیق حاضر تلاش می کند تا با بررسی تبلیغات نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، به تحلیل گفتمان این انتخابات بپردازد. در این تحقیق از نظریه گفتمان لاکلا و موفه در کنار نظریه گفتمان فرکلاف و از تحلیل گفتمان به عنوان روش تحقیق استفاده شد. در ابتدا تحلیلی از زمینه های گفتمانی برگزاری این انتخابات ارایه و پس از آن تبلیغات انتخاباتی هر نامزد به طور جداگانه بررسی شد. تحلیل گفتمان نشان داد که در گفتمان اصول گرایی نوعی تحول شکل گرفته است و در گفتمان اصلاح طلبی نیز گروه های مختلف بر حسب دیدگاه های سیاسی – اجتماعی خویش از یکدیگر جدا شده اند. در دوره اول “ولایت فقیه” دال مرکزی گفتمان احمدی نژاد و “دولت اسلامی”، “توسعه اقتصادی اسلامی”، “تهاجم فرهنگی”، “عدالت اجتماعی” و “رشد سیاسی” دقایق این گفتمان را تشکیل می دادند. در گفتمان هاشمی رفسنجانی “کلیت نظام” دال مرکزی و “تحزب”، “توسعه”، “اعتدال گرایی” و “حفظ ثبات کشور” دقایق آن بودند. به همین ترتیب در گفتمان انتخاباتی مهدی کروبی “جمهوری اسلامی با قرایت امام خمینی” دال مرکزی و “توسعه همه جانبه”، “دولت مقتدر”، “عدالت اجتماعی” و “بهبود معیشت مردم” دقایق این گفتمان بودند. “دموکراسی” نقش دال مرکزی را در گفتمان معین ایفا می کرد و “قانون گرایی”، “حقوق بشر”، “تعامل با جهان” و “آزادی بیان” دقایق این گفتمان انتخاباتی لاریجانی از “دولت مدرن” به عنوان دال مرکزی و “کارآمدی”، “عمل به توصیه های رهبری”، “مبارزه با فساد و تبعیض” و “عدالت” بهعنوان دقایق آن تشکیل می شد. در مورد قالیباف علی رغم استفاده وی از تبلیغات مدرن و با جهت گیری مشخص، مفصل بندی خاصی مشاهده نشد. به همین ترتیب در تبلیغات انتخاباتی مهر علیزاده نیز مفصل بندی منسجمی در دال ها و نشانه ها، قابل استخراج نبود. در دور اول، در میان رقابت فشرده میان نامزدها، گفتمان احمدی نژاد مورد توجه بخشی از پایگاه ایدئولوژیک و نهادهای اصول گرا قرار گرفت و این مساله راهیابی او به دور دوم در کنار هاشمی رفسنجانی را ممکن ساخت. در دور دوم نیز قابلیت دسترسی بالاتر گفتمان احمدی نژاد و تا حدی گفتارهای انتخاباتی او در فضای دو قطبی که حاکم شده بود، منجر به پیروزی وی گشت.

کلید واژه: انتخابات، گفتمان، تحلیل گفتمان، مفصل بندی، هژمونی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.