بررسی اثر مکمل یاری آهن و روی بر توانایی های تحصیلی دانش آموزان ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر مکمل یاری آهن و روی بر توانایی های تحصیلی دانش آموزان ابتدایی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر مکمل یاری آهن و روی بر توانایی های تحصیلی دانش آموزان ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر مکمل یاری آهن و روی بر توانایی های تحصیلی دانش آموزان ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر مکمل یاری آهن و روی بر توانایی های تحصیلی دانش آموزان ابتدایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: در رابطه با اثر مکمل های آهن و روی بر اعمال شناختی کودکان نتایج متناقضی وجود دارد. این مطالعه با هدف اثر این مکمل ها بطور جداگانه و توام بر توانایی های تحصیلی دانش آموزان ابتدایی انجام شد. روش بررسی: این مطالعه بصورت کار آزمایی بالینی دو سو کور بر روی ۱۰۱ (۶۱ دختر و ۴۰ پسر) دانش آموز ابتدایی انجام گرفت. نمونه ها بطور تصادفی به ۴ گروه: دریافت کننده مکمل آهن (۲۰ میلی گرم آهن در روز)، دریافت کننده مکمل روی (۲۰ میلی گرم روی در روز)، دریافت کننده مکمل آهن + روی (۲۰ میلی گرم آهن و ۲۰ میلی گرم روی) و گروه شاهد (هیچ دارویی دریافت نکرد) تقسیم و به مدت ۴ ماه مکمل ها را دریافت نمودند. قبل و بعد از دادن مکمل ها توانایی های تحصیلی با استفاده از میانگین نمرات مستمر سه درس (ریاضی، امـــلا و خواندن) و چک لیست معلم جان کوای (برای محاسبه اعتبار روش اندازه گیری) اندازه گیری شد. داده ها با استفاده از آزمون های آماری آنالیز واریانس یکراهه،t مستقل و t زوجی تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: به ترتیب قبل و بعد از مداخله میانگین نمرات در گروه دریافت کننده آهن ۱۷.۲۹±۲.۴۷ و (P<0.05) 17.95±۲.۳۵ و در گروه دریافت کننده روی ۱۷.۷۰±۲.۸ و ۱۸.۱۰±۲.۰۲ (P<0.01)، گروه دریافت کننده آهن و روی ۱۷.۷۸±۱.۷۹ و ۱۸.۳۸±۱.۷۷ (P<0.05) و گروه شاهد ۱۸.۳۱±۱.۸۵ و ۱۸.۴۰±۱.۶۰ (P>0.05) بود. تحلیل واریانس یکراهه بر روی تغییر نمرات بدست آمده از عملکرد تحصیلی بین گروه ها تفاوت معنی داری نشان نداد. نتیجه گیری: مصرف مکمل آهن به تنهایی، روی به تنهایی و توام آنها باعث بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان می شود.

کلید واژه: آهن، دانش آموز، روی، عملکرد تحصیلی، مکمل یاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.