تناسب اهداف برنامه های آموزشی با نیازهای حرفه ای: دیدگاه دانش آموختگان دانشکده پرستاری و مامایی خرم آباد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تناسب اهداف برنامه های آموزشی با نیازهای حرفه ای: دیدگاه دانش آموختگان دانشکده پرستاری و مامایی خرم آباد دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تناسب اهداف برنامه های آموزشی با نیازهای حرفه ای: دیدگاه دانش آموختگان دانشکده پرستاری و مامایی خرم آباد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تناسب اهداف برنامه های آموزشی با نیازهای حرفه ای: دیدگاه دانش آموختگان دانشکده پرستاری و مامایی خرم آباد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تناسب اهداف برنامه های آموزشی با نیازهای حرفه ای: دیدگاه دانش آموختگان دانشکده پرستاری و مامایی خرم آباد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: ارزشیابی وضعیت برنامه آموزشی از دیدگاه دانش آموختگان می تواند موجب شناسایی نواقص این برنامه ها شده و امکان اصلاح را فراهم نماید. پژوهش حاضر با هدف تعیین تناسب اهداف برنامه های آموزشی با نیازهای حرفه ای از دیدگاه دانش آموختگان دانشکده پرستاری و مامایی خرم آباد انجام شد.روش ها: این مطالعه توصیفی – مقطعی از نوع پیمایشی در سال ۸۶-۱۳۸۵ روی ۴۰۷ نفر دانش آموختگان پرستاری و مامایی سال های ۸۴-۱۳۷۸ انجام شد. پرسشنامه ای مشتمل بر اطلاعات فردی، تناسب اهداف برنامه های آموزشی با نیازهای حرفه ای و عناصر موثر بر کیفیت برنامه های آموزشی از دیدگاه دانش آموختگان به وسیله پست ارسال و بطور خود ایفا تکمیل گردید. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمونهای آمار توصیفی و مجذور کای تجزیه و تحلیل شد.نتایج: بیشتر دانش آموختگان پرستاری (۷۲.۹ درصد) و مامایی (۷۲.۴ درصد)، توانایی خود در مراقبت از بیمار را در حد زیاد ارزیابی نموده و کاربرد دروس کارآموزی را بیش از دروس عملی و تئوری در کارآیی حرفه ای موثر دانستند. از دیدگاه دانش آموختگان، مهارت های کسب شده در طول تحصیل، در حد متوسطی پاسخ گوی نیازهای حرفه ای آنان در محیط کار بود و عدم کسب مهارت های لازم، دانش آموختگان پرستاری (۳۷.۱ درصد) را بیش از مامایی (۲۲.۴ درصد) تحت فشار روانی قرار داده بود. بیشترین عناصر موثر بر کیفیت برنامه های آموزشی از دیدگاه دانش آموختگان، استفاده از اساتید و مربیان مجرب، امکانات آموزش بالینی و فضای مناسب، شیوه های تدریس بکار گرفته شده، امکانات آموزشی دانشکده و منابع علمی بود.نتیجه گیری: نیازهای حرفه ای دانش آموختگان پرستاری و مامایی در برنامه آموزشی، بطور جامع پوشش داده نمی شود. لزوم تغییر در برنامه آموزشی و فراهم نمودن تمهیدات لازم برای دستیابی به اهداف حرفه ای و تربیت نیروی انسانی ماهر و مولد، ضروری به نظر می رسد.

کلید واژه: برنامه آموزشی، نیاز حرفه ای، اهداف، دانش آموختگان، پرستاری، مامایی، دیدگاه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.