تعیین عناوین و محتوای برنامه های آموزش مداوم پزشکان عمومی در پنج موضوع منتخب: تطبیق نظر صاحب نظران و گروه هدف؛ تجربه دانشگاه علوم پزشکی تهران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تعیین عناوین و محتوای برنامه های آموزش مداوم پزشکان عمومی در پنج موضوع منتخب: تطبیق نظر صاحب نظران و گروه هدف؛ تجربه دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تعیین عناوین و محتوای برنامه های آموزش مداوم پزشکان عمومی در پنج موضوع منتخب: تطبیق نظر صاحب نظران و گروه هدف؛ تجربه دانشگاه علوم پزشکی تهران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین عناوین و محتوای برنامه های آموزش مداوم پزشکان عمومی در پنج موضوع منتخب: تطبیق نظر صاحب نظران و گروه هدف؛ تجربه دانشگاه علوم پزشکی تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تعیین عناوین و محتوای برنامه های آموزش مداوم پزشکان عمومی در پنج موضوع منتخب: تطبیق نظر صاحب نظران و گروه هدف؛ تجربه دانشگاه علوم پزشکی تهران :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
تعداد صفحات :۱۰
مقدمه: یکی از مناسب ترین شیوه های نیازسنجی، سنجش نیازهای فراگیران و تنظیم برنامه های آموزشی منطبق با نظرات آنان است. هدف این مطالعه، تعیین عناوین و محتوای برنامه های آموزش مداوم پزشکان عمومی در پنج موضوع منتخب توسط دست اندرکاران آموزش پزشکی و گروه هدف منطبق بر نیازهای واقعی پزشکان عمومی برای تجدید نظر در برنامه ریزی آموزش مداوم کشور بود.روش ها: در این پژوهش مقطعی، کاربردی و تولید محصول، ۷۰۰ پزشک عمومی تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران مورد بررسی قرار گرفتند. پرسشنامه ای شامل دو قسمت دموگرافیک و ۸۰ سوال علمی در مورد آگاهی در زمینه پنج موضوع فارماکولوژی بالینی، بیماری های پوست، مسمومیت ها، اورژانس ها و پزشکی قانونی، با استفاده از لیست یا پیک آموزش دیده و ارجاع مستقیم به مطب ها ارسال و جمع آوری شد. برای گروه هدف در هر موضوع سه عنوان و جمعا پانزده محتوای آموزشی استاندارد تدوین گردید.نتایج: در گروه پزشکی قانونی، بین خبرگان و گروه مورد مطالعه تقریبا ارتباط کامل وجود داشت. در گروه پوست، پزشکی قانونی و اورژانس، بعضی از پنج اولویت اول دو گروه با هم تلاقی داشتند. در گروه فارماکولوژی هیچ تلاقی و اشتراک نظر بین خبرگان و گروه مورد مطالعه دیده نشد. در گروه مسمومیت ها در سه انتخاب برتر بین دو نظر نیز هیچ اشتراک نظر دیده نشد.نتیجه گیری: نیازهای آموزشی واقعی پزشکان عمومی در دریافت اطلاعات جدید برای افزایش توانایی آنان در ارایه خدمات بهداشتی و سطح دانش ندانسته های علمی آنان با آنچه که خبرگان و متخصصین تصور می کنند، متفاوت است. طراحی محتوی آموزشی گروه های هدف بهداشتی، مبتنی بر کاستی های واقعی دانش و عملکرد آنان بر اساس نظرسنجی و آگاهی سنجی علمی آنان صورت گیرد.
کلید واژه: برنامه های آموزش مداوم، نیازهای آموزشی، پزشکان عمومی، آموزش پزشکی، تعیین محتوا، صاحب نظران، گروه هدف
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.