نظرات پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد کاربردی بودن آموزش های دوره کارشناسی پرستاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نظرات پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد کاربردی بودن آموزش های دوره کارشناسی پرستاری دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نظرات پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد کاربردی بودن آموزش های دوره کارشناسی پرستاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نظرات پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد کاربردی بودن آموزش های دوره کارشناسی پرستاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نظرات پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد کاربردی بودن آموزش های دوره کارشناسی پرستاری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۹

مقدمه: متناسب بودن برنامه آموزشی پرستاران با وظایف آنان بر بالین امری اجتناب ناپذیر است. این مطالعه به منظور بررسی نظرات پرستاران شاغل در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی همدان پیرامون کاربردی بودن آموزش های دوره کارشناسی پرستاری صورت گرفت.روش ها: در این مطالعه توصیفی و مقطعی، ۱۷۲ نفر پرستار دانش آموخته شاغل در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی همدان که دارای شرایط و معیار های پژوهش بودند، انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه ای که حاوی اطلاعات دموگرافیک و برنامه های آموزشی دوره کارشناسی پرستاری بود، استفاده گردید. این اطلاعات شامل دروس پایه، اصلی، تخصصی، کارآموزی و کارآموزی در عرصه دوره کارشناسی پیوسته پرستاری بود که پس از تکمیل آن توسط پرسنل پرستاری، با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: بیشترین و کمترین میانگین امتیازات در دروس پایه، به ترتیب متعلق به فیزیولوژی (۲.۷۹) و آمار حیاتی مقدماتی و روش تحقیق در پرستاری (۱.۶۲)، در دروس اصلی، داروشناسی (۳.۴۵) و اصول اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری ها (۲.۵۸) و در دروس تخصصی، پرستاری بیماری های داخلی و جراحی ۱ و (۳.۴۶) ۳ و پرستاری بهداشت جامعه (۲.۳۴) ۱ بود. بیشترین و کمترین میانگین امتیاز در کارآموزی، پرستاری بیماری های داخلی و جراحی (۳.۳۸) ۱ و پرستاری بهداشت جامعه (۲.۳۳) بود. در خصوص کارآموزی در عرصه، بیشترین و کمترین میانگین امتیاز مربوط به دروس پرستاری بیماری های داخلی و جراحی ۳ و (۳.۳۸) ۴ و پرستاری بهداشت جامعه (۲.۳۵) بود.نتیجه گیری: با توجه به اینکه بر کاربرد دروس و کارآموزی های مربوط به پرستاری داخلی و جراحی، بیشتر از سایر دروس تاکید شده و دروس زیربنایی مانند فیزیولوژی، آناتومی، داروشناسی، فرآیند یادگیری و اصول آموزش به مددجو نیز از دیدگاه پرستاران شاغل کاربرد داشته است، به نظر می رسد که لازمست در برنامه ریزی آموزش پرستاری به این دروس توجه بیشتری شود. ضرورت مطالعات وسیع تر برای ارزیابی برنامه آموزش پرستاری دروس جدید و قدیم توصیه می شود.

کلید واژه: آموزش پرستاری، برنامه درسی پرستاری، پرستاران شاغل

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.