بررسی نتایج طرح کشوری سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ایرانی در بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی ۸۷-۱۳۸۶


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نتایج طرح کشوری سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ایرانی در بدو ورود به دبستان در سال
تحصیلی ۸۷-۱۳۸۶ دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نتایج طرح کشوری سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ایرانی در بدو ورود به دبستان در سال
تحصیلی ۸۷-۱۳۸۶  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نتایج طرح کشوری سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ایرانی در بدو ورود به دبستان در سال
تحصیلی ۸۷-۱۳۸۶،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نتایج طرح کشوری سنجش آمادگی تحصیلی کودکان ایرانی در بدو ورود به دبستان در سال
تحصیلی ۸۷-۱۳۸۶ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده پزشکی اصفهان

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: سنجش آمادگی تحصیلی پیش از ورود کودکان به سیستم آموزشی رسمی در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته است. در مجموع، آزمون سنجش آمادگی تحصیلی، توانایی کودک را برای سازگاری با الزامات نظام آموزشی کشور و مدرسه و نیز فراگیری محتوای برنامه های آموزشی مورد سنجش و توجه قرار می دهد. در این مطالعه، میانگین امتیاز کسب شده توسط کودکان ایرانی در آزمون سنجش آمادگی تحصیلی و ارتباط آن با برخی از عوامل مورد بررسی قرار گرفته است.روش ها: جمعیت مطالعه، شامل ۸۹۹۰۳۵ کودک ۶ ساله متقاضی ورود به دبستان در سال ۱۳۸۶ در ۳۱ استان کشور بودند که در ۸۰۰ پایگاه در ۵۶۵ شهر و به روش نمونه گیری سر شماری از جهت سلامت جسمی و حرکتی، سلامت روانی و عاطفی، شایستگی های اجتماعی، مهارت های زبانی، اطلاعات عمومی و مهارت های شناختی بررسی شدند. هر بخش دارای ۲۰ امتیاز و در مجموع ۱۰۰ امتیاز تعیین شده بود.یافته ها: از مجموع ۸۹۹۰۳۵ کودک بیشترین فراوانی مربوط به استان تهران با ۸۸۷۳۵ نفر و کمترین فراوانی مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۵۱۶ نفر بود. میانگین کلی امتیاز ۱۹/۵۸ گردید. میانگین امتیاز کسب شده توسط دختران بیشتر از پسران بود. بیشترین ارجاع در همدان (۹/۱۵%) و کمترین در قزوین (۲/۳%) بوده است. در این مطالعه، ۶۳۱۹۸ کودک به مراکز تخصصی ارجاع شدند.نتیجه گیری: شناسایی زود هنگام بیماری ها و سایر اختلالات در کودکان و برنامه ریزی برای بر طرف ساختن آنها از اولویت بالایی برخوردار است؛ چرا که با انجام این آزمون ها می توانیم به بهبود سلامت و سیر تحصیلی و موفقیت کودکان کمک نماییم.

کلید واژه: آمادگی تحصیلی، دانش آموز، پیش دبستان، ایران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.