مقاله مقایسه رویه ترخیص در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان با قائم(عج) مشهد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه رویه ترخیص در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان با قائم(عج) مشهد دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه رویه ترخیص در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان با قائم(عج) مشهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه رویه ترخیص در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان با قائم(عج) مشهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه رویه ترخیص در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان با قائم(عج) مشهد :

مقاله مقایسه رویه ترخیص در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان با قائم(عج) مشهد که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۹ در مدیریت اطلاعات سلامت از صفحه ۶۴ تا ۷۳ منتشر شده است.
نام: مقایسه رویه ترخیص در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان با قائم(عج) مشهد
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ارزیابی نتایج و فرایند (مراقبت های بهداشتی)
مقاله ترخیص بیمار
مقاله بیمارستان های آموزشی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: سازمان ها آن قدر زمان در اختیار ندارند که همه چیز را خود تجربه کنند، ولی می توانند با ارزیابی مقایسه ای فرایندهای خود در برابر سایرین، از این روش برای انجام بهینه وظایف خود استفاده کنند. این پژوهش به ارزیابی مقایسه ای فرایند ترخیص در دو بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان با قائم(عج) مشهد پرداخت تا با تبیین نقاط قوت و ضعف هر یک، پیشنهادهایی در جهت بهبود وضع ارایه دهد.
روش بررسی: این پژوهش توصیفی- تحلیلی و تطبیقی در نیمه اول سال ۱۳۸۴ در بیمارستان های علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان و قائم(عج) مشهد انجام شد. برای ارزیابی فرایند ترخیص از دو دسته معیارهای کمی شامل نحوه ترخیص، تعداد افراد درگیر در فرایند، مشخصات افراد درگیر در فرایند، تجهیزات مورد استفاده در فرایند و زمان صرف شده برای انجام فرایند و معیار کیفی رضایت بیماران استفاده شد. گردآوری داده ها با دو روش بررسی مدارک و اسناد و تحقیق میدانی و مشاهده و نیز مصاحبه و پرسش نامه انجام شد. در مورد داده های کمی دستورالعملی تنظیم و به هر نوع تجهیزات مورد استفاده یا وضعیت افراد درگیر در فرایندها امتیاز داده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS تحلیل شد.
یافته ها: روند ترخیص و میانگین زمان انجام فرایندها در دو بیمارستان نیز با هم تفاوت معنی دار داشت. مجموع امتیاز مربوط به تجهیزات قسمت ترخیص در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) ۰۲۸/۳ و در بیمارستان قائم(عج) ۰۳۰/۵ بود. مجموع امتیازات مشخصات کارکنان درگیر در ترخیص بیماران در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) و بیمارستان قائم(عج) به ترتیب برابر ۲۴/۲ و ۹۰/۸ بود. میانگین رضایت بیماران از فرایند ترخیص در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) ۳۷/۲ و در بیمارستان قائم(عج) ۸۵/۳ و تفاوت آن ها معنی دار بود.
نتیجه گیری: با توجه به تفاوت بین دو بیمارستان در زمینه تعداد و مشخصات کارکنان و تجهیزات آنان از یک طرف و تفاوت در زمان انجام فرایندها و رضایت بیماران از سوی دیگر، بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) می تواند برای بهبود فرایندها و افزایش رضایت بیماران از بیمارستان قائم(عج) مشهد الگو بگیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.