مقاله بررسی تاثیر مداخله آموزشی از طریق مدل بزنف بر رفتارهای پیشگیری کننده در زمینه سلامت روان در نوجوانان دختر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی تاثیر مداخله آموزشی از طریق مدل بزنف بر رفتارهای پیشگیری کننده در زمینه سلامت روان در نوجوانان دختر دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر مداخله آموزشی از طریق مدل بزنف بر رفتارهای پیشگیری کننده در زمینه سلامت روان در نوجوانان دختر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر مداخله آموزشی از طریق مدل بزنف بر رفتارهای پیشگیری کننده در زمینه سلامت روان در نوجوانان دختر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر مداخله آموزشی از طریق مدل بزنف بر رفتارهای پیشگیری کننده در زمینه سلامت روان در نوجوانان دختر :

مقاله بررسی تاثیر مداخله آموزشی از طریق مدل بزنف بر رفتارهای پیشگیری کننده در زمینه سلامت روان در نوجوانان دختر که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۹ در مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان از صفحه ۲۰ تا ۲۹ منتشر شده است.
نام: بررسی تاثیر مداخله آموزشی از طریق مدل بزنف بر رفتارهای پیشگیری کننده در زمینه سلامت روان در نوجوانان دختر
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بهداشت روانی
مقاله نوجوانان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: با توجه به اهمیت شناخت زود هنگام بیماری های روانی و نقش آموزش به موقع مسایل سلامت روان در دوره نوجوانی این تحقیق انجام گرفت.
هدف: تعیین تاثیر مداخله آموزشی از طریق مدل بزنف، بر رفتارهای پیشگیری کننده بر سلامت روان در نوجوانان دختر.
مواد و روش ها: این مطالعه نیمه تجربی، در جامعه دانش آموزان دختر پایه دوم راهنمایی مدارس دولتی، در منطقه ۶ تهران در سال ۱۳۸۸ انجام گرفت. روش نمونه گیری خوشه ای و تعداد نمونه ۱۰۶ نفر در دو گروه مورد و گروه شاهد بود. نوجوانان گروه مورد به مدت یازده جلسه یک ساعته به روش بحث گروهی و سخنرانی آموزش دیدند و نمونه ها طی دو مرحله قبل و بعد (با فاصله یک ماه بعد از آموزش) توسط پرسشنامه ای که با توجه به متغیرهای مورد بررسی در مدل بزنف توسط پرسشگر ساخته شد با آزمون های آماری کای دو، تی تست و تی زوج آزمون شدند.
نتایج: نتیجه آزمون کای دو بین دسته بندی عوامل قادرسازی در دو گروه مورد و شاهد در مرحله بعد از مداخله آموزشی تفاوت معنی داری را نشان داد (P<0.0001). نتایج آزمون تی تست اختلاف معنی داری را بین میانگین نمره نگرش (P<0.0001) و رفتارهای مورد بررسی (P=0.005) در نوجوانان دو گروه نشان داد. ولی میانگین نمره نرم های انتزاعی در دو گروه مورد، اختلاف معنی داری نداشت (P=0.896).
نتیجه گیری: آموزش سلامت روان در نوجوانان بر اساس مدل بزنف در زمینه عامل قادرسازی، نگرش و رفتارهای سالم ، موثر بوده ولی به نظر می رسد که در نرم های انتزاعی زمان بیشتری جهت تاثیر آموزش نیاز می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.