ویژگیهای روان سنجی آزمون DASS-42 بر اساس نمونه ای از دانش آموزان دبیرستانی شهر کرمانشاه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ویژگیهای روان سنجی آزمون DASS-42 بر اساس نمونه ای از دانش آموزان دبیرستانی شهر کرمانشاه دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ویژگیهای روان سنجی آزمون DASS-42 بر اساس نمونه ای از دانش آموزان دبیرستانی شهر کرمانشاه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ویژگیهای روان سنجی آزمون DASS-42 بر اساس نمونه ای از دانش آموزان دبیرستانی شهر کرمانشاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ویژگیهای روان سنجی آزمون DASS-42 بر اساس نمونه ای از دانش آموزان دبیرستانی شهر کرمانشاه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات علوم رفتاری

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه: آزمونهای روانی به عنوان ابزارهای مهمی برای سنجش هوش، استعدادهای خاص، پیشرفت تحصیلی صفات شخصیت و همچنین تشخیص اختلالها و ناهنجاریهای روانی و شخصیتی در مدارس، موسسات صنعتی و تجاری، ادارات دولتی دانشگاه ها و مراکز درمانی همراه با سایر روش های شناخت رفتار افراد به کار بسته می شود. هدف این پژوهش بررسی ویژگیهای روانسنجی و تحلیل عوامل خرده مقیاسهای افسردگی، اضطراب و استرس آزمون DASS42 در بین دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر کرمانشاه بود.روش ها: در این پژوهش روانسنجی، جامعه پژوهش، دانش آموزان شاغل به تحصیل در مقطع دبیرستان شهر کرمانشاه در سال تحصیلی ۸۳-۱۳۸۲ بودند. حجم نمونه ۴۰۰ نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شد. ابزار اصلی اندازه گیری، آزمون ۴۲ سوالی DASS42 است. ابزارهای دیگری که به منظور بررسی خصوصیات روانسنجی آزمون DASS42 در این پژوهش بکار رفته اند عبارتند از: تست افسردگی بک، تست اضطراب زونگ و مقیاس استرس دانش آموزان، اطلاعات به دست آمده تحت نرم افزار SPSS مورد تحلیل و محاسبه شاخصهای روانسنحی قرار گرفت.یافته ها: همبستگی مقیاس افسردگی این آزمون با تست افسردگی بک ۰.۸۴۹، همبستگی مقیاس اضطراب نیز با آزمون زونگ ۰.۸۳۱ و همبستگی میان مقیاس استرس و سیاهه استرس دانش آموزان نیز ۰.۷۵۷ بود. ضرایب آلفای محاسبه شده برای مقیاس افسردگی برابر با ۰.۹۴، مقیاس اضطراب برابر با ۰.۸۵ و مقیاس استرس برابر با ۰.۸۷ محاسبه شد. مقدار KMO برای پژوهش حاضر ۰.۸۸ بود که نشان دهنده کفایت نمونه حاضر برای انجام تحلیل عاملی است. نتیجه آزمون کرویت بارتلت برابر با مقدار مجذور کای ۰.۷۹۴ با درجه آزادی ۸۶۱ بود که در سطح آلفای ۰.۰۱ معنی دار است.نتیجه گیری: پس از انجام مراحل تحلیل عاملی و بررسی هماهنگی مقیاسهای معرفی شده مولفین آزمون با عواملی که مقادیر ویژه بالایی دارند، مدلی سه عاملی مشخص شد که می توان مدل عاملی به دست آمده در پژوهش حاضر را با مدل معرفی شده توسط مولفین (لووی بند و لووی بند) یکسان دانست.

کلید واژه: آزمون DASS42، خصوصیات روانسنجی، تحلیل عوامل، دانش آموز، روایی، پایایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.