بررسی مولفه های برنامه ریزی آموزشی در نظام آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی مولفه های برنامه ریزی آموزشی در نظام آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی مولفه های برنامه ریزی آموزشی در نظام آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مولفه های برنامه ریزی آموزشی در نظام آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی مولفه های برنامه ریزی آموزشی در نظام آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش و سازندگی
تعداد صفحات :۲۲
یکی از مهمترین مولفه های نظام آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت کارکنان سازمان های تخصصی، برنامه ریزی آموزشی، می باشد. این مولفه طی سه فرایند طراحی دوره های آموزشی، انتخاب دوره های آموزشی و ارزشیابی دوره های طراحی و انتخاب شده، عملیاتی می گردد. نتایج مطالعات انجام شده نشان می دهد که کارایی و اثربخشی آموزش های ضمن خدمت وزارت جهادکشاورزی در اثر مسایل موجود در فرایندهای یاد شده، در حد مورد انتظار نمی باشد. در این میان، مساله اصلی نبود اطلاعات جامع و کامل از کیفیت فرایندهای طراحی و انتخاب دوره های آموزشی و همچنین ارزشیابی این دو فرایند در نظام موجود آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت کارکنان وزارت جهادکشاورزی می باشد. بر این اساس، تحقیق حاضر با هدف دستیابی به دیدگاه دست اندرکاران و صاحب نظران نسبت به مولفه برنامه ریزی آموزشی در نظام فعلی آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت کارکنان انجام پذیرفت. به این منظور، با روش پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه، دیدگاه کارشناسان رشته شغلی آموزش کشاورزی، مدیران و سرپرستان مستقیم آنان، اعضای کمیته های پودمانی وزارت جهادکشاورزی و آموزشگران مجرب دوره های آموزش ضمن خدمت رشته شغلی یاد شده مورد بررسی قرار گرفت. حجم نمونه آماری مدیران و سرپرستان مستقیم و آموزشگران مجرب دوره های آموزش ضمن خدمت رشته شغلی یاد شده از طریق سرشماری و حجم نمونه آماری سه گروه دیگر از طریق فرمول کوکران تعیین شد و در مجموع ۳۶۰ نفر در نمونه آماری قرار گرفتند. یافته های تحقیق نشان می دهد، که در حال حاضر کیفیت فرایند طراحی دوره های آموزشی کمتر از حد متوسط می باشد (۲.۹۶ از ۵) و در این میان، شاخص ارزیابی، اصلاح و بازنگری عناوین و سرفصل دوره های آموزشی کمتر از سایر شاخص ها مورد عنایت واقع شده است (۲.۷ از ۵). همچنین، کیفیت فرایند انتخاب دوره های آموزشی در حد متوسط (۳.۰۱ از ۵) بوده و در میان شاخص های مختلف مورد ارزیابی در این فرایند شاخص ارزیابی، اصلاح و بازنگری فرایند انتخاب دوره های آموزشی کمتر از حد متوسط مورد توجه واقع شده است (۲.۸۵ از ۵). از طرفی، فقط ۲۶.۵ درصد پاسخگویان معتقدند، که دیدگاه کارکنان در ارزشیابی نحوه انتخاب نهایی دوره های آموزشی مورد توجه قرار می گیرد و تنها ۸ درصد معتقدند، که نحوه کار کمیته های طراحی دوره های آموزشی ارزشیابی می شود. نتایج آزمون تحلیل واریانس کروسکال والیس نشان می دهد، که در بیشتر موارد اختلاف معنی داری بین دیدگاه چهار گروه نمونه تحقیق وجود ندارد. در پایان پیشنهاد شده است برای بهبود و اصلاح تدریجی مولفه برنامه ریزی آموزشی نظام آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت کارکنان وزارت جهادکشاورزی، سطح و محتوای دوره های آموزشی با طبقه شغلی کارکنان تطبیق داده شود و برای شاغلین سطوح مختلف تحصیلی، محتوای آموزشی متفاوتی طراحی گردد. از جانب دیگر، با توجه به اشکالاتی که در احراز پست های سازمانی وجود دارد، برای افراد دارای رشته تحصیلی کاملا مرتبط، مرتبط و غیر مرتبط دوره های آموزشی متفاوت و تکمیلی در نظر گرفته شود.
کلید واژه: نظام آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت کارکنان، مولفه برنامه ریزی آموزشی، پودمان های آموزشی، نظام آموزش کشاورزی، کارشناسان آموزش کشاورزی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.