مقایسه وضعیت روان شناختی دانش آموزان و دانشجویان دختر در دوران قاعدگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه وضعیت روان شناختی دانش آموزان و دانشجویان دختر در دوران قاعدگی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه وضعیت روان شناختی دانش آموزان و دانشجویان دختر در دوران قاعدگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه وضعیت روان شناختی دانش آموزان و دانشجویان دختر در دوران قاعدگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه وضعیت روان شناختی دانش آموزان و دانشجویان دختر در دوران قاعدگی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانشور

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه و هدف: تجربه فرآیندهای روان شناختی، هیجانی و جسمانی مرتبط با قاعدگی، استرس زا بودن این نشانه ها و گاه مداخله آن ها با زندگی روزمره فرد، اهمیت توجه به قاعدگی را مورد تاکید قرار می دهد.روش کار: پژوهش حاضر پیرو طرح علی- مقایسه ای است، به گونه ای که دو گروه از آزمودنی های دانش آموز و دانشجو در دوره قاعدگی و غیر قاعدگی مورد مطالعه قرار گرفتند. در این مطالعه ۵۰ دانش آموز دختر از یکی از مدارس مناطق مرکزی تهران و ۱۰۰ دانشجوی دختر نیز از یکی از دانشگاه های تهران با روش نمونه گیری داوطلبانه برگزیده شدند. آزمودنی های تحقیق ۲ بار مورد آزمایش قرار گرفتند: بار اول در فاصله هفته قبل از قاعدگی تا یکی دو روز اول قاعدگی (روز هایی که آن ها به ‏‏عنوان روز های ملال اعلام کرده بودند)، بار دوم در فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز بعد از آخرین روز قاعدگی. در هر دو بار، آزمودنی ها به «نسخه تجدید نظر شده چک لیست نشانگان ۹۰ سوالی»(SCL-90-R) در روزهای مورد نظر پاسخ دادند. این ابزار برای ارزیابی آسیب های روان شناختی در ۹ بعد ساخته شده‏است. آیتم های این پرسشنامه با شدت نشانه های روان شناختی طی هفته گذشته مرتبط است. هر کدام از آیتم ها در یک مقیاس لیکرتی ۵ درجه ای (۴-۰)، در دامنه ای از «هرگز» تا «همیشه» ارزیابی می شود. داده های به دست‏ ‏آمده به وسیله برنامه نرم افزاری SPSS و بر اساس آزمون «تی(t) وابسته» مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته ها بیانگر آن است که در دختران دانش آموز، تفاوت معنادار (p<0.05) در ابعاد شکایات جسمانی، وسواس، افسردگی و اضطراب در هنگام قاعدگی و غیر دوران قاعدگی و در دختران دانشجو تفاوت معنادار فقط در بعد شکایات جسمانی مشاهده شد.بحث: نتایج این مطالعه حاکی از آن است که دختران دانشجو نسبت به دختران دانش آموز ممکن است فرصت بیش تری برای سازش با نشانه های پیش از قاعدگی داشته اند.

کلید واژه: قاعدگی، ملال پیش از قاعدگی، وضعیت روان شناختی، دانش آموز و دانشجو

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.