تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر مهارت مقابله ای افراد اقدام کننده به خودکشی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر مهارت مقابله ای افراد اقدام کننده به خودکشی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر مهارت مقابله ای افراد اقدام کننده به خودکشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر مهارت مقابله ای افراد اقدام کننده به خودکشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر مهارت مقابله ای افراد اقدام کننده به خودکشی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش پرستاری

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: خودکشی یک معضل اصلی سلامت است که پیشگیری از آن کاربرد رویکردهای مبتنی بر شواهد علمی و مطالعات را می طلبد. افرادی که اقدام به خودکشی می کنند دچار نقص در مهارتهای مقابله ای می باشند که نقش مهمی در سلامت روان دارد. روش های شناخت درمانی مانند آموزش مهارت حل مساله باعث افزایش مهارت مقابله ای می شود و در پیشگیری از خودکشی سودمند می باشد. هدف مطالعه حاضر تعیین تاثیرآموزش مهارت حل مساله بر مهارت مقابله ای افراد اقدام کننده به خودکشی می باشد.مواد و روش کار: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است و نمونه پژوهش را ۸۰ نفر از بیماران اقدام کننده به خودکشی تشکیل می دهد که با توجه به معیارهای ورود و با روش بلوک های تبدیل شده تصادفی به دوگروه ۴۰ نفری آزمون و شاهد تقسیم شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و سنجش مهارت مقابله ای بلینگرموس بود. برای تعیین اعتبار پرسشنامه از اعتبار محتوی وبرای تعیین پایایی از ضریب آلفا کرونباخ و همسانی درونی استفاده شد. در ابتدا هر دو گروه از نظر مهارت مقابله ای سنجیده شدند. پس از هماهنگی با گروه آزمون، آموزش مهارت حل مساله (الگوی گلدفریدودیویدسون) طی۱۰-۷ جلسه انفرادی به مدت ۳۰- ۴۵ دقیقه (۴بار در هفته) برای گروه آزمون اجرا شد. دو هفته پس از اتمام آموزش هر دو گروه مجددا از نظر مهارت مقابله ای سنجیده شدند. جهت تحلیل داده ها از آزمون های تی زوجی و مستقل و آنالیز کوواریانس استفاده شد.یافته ها: بین میانگین مهارتهای مقابله ای (هیجان مدار و مشکل مدار) در هر دو گروه آزمون و شاهد قبل از انجام مداخله تفاوت معنی دارمشاهده نشد. اما این اختلاف پس از مداخله معنی دار بود (p=0.000) در گروه آزمون بین میانگین مهارتهای مقابله ای (هیجان مدار و مشکل مدار) قبل و بعد از مداخله تفاوت معنی دار مشاهده شد (p=0.000).بحث و نتیجه گیری: آموزش مهارت حل مساله بر مهارتهای مقابله ای افراد اقدام کننده به خودکشی موثر بوده و می تواند در جهت درمان رفتاری افراد و همچنین ارتقا سلامت و پیشگیری از خودکشی بکار رود.

کلید واژه: اقدام به خودکشی، مهارت حل مساله، مهارت مقابله ای

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.