ویژگی های روانسنجی فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ویژگی های روانسنجی فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ویژگی های روانسنجی فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ویژگی های روانسنجی فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ویژگی های روانسنجی فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)

تعداد صفحات :۱۳

هدف: این پژوهش با هدف بررسی ویژگی های روانسنجی فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی (FNES-B) در یک نمونه غیر بالینی از دانش آموزان انجام شده است.روش: ۳۲۵ دانش آموز (۱۴۳ پسر و ۱۸۲ دختر) که به روش چند مرحله ای – تصادفی، انتخاب شده بودند، به فرم کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی و پرسش نامه تنیدگی ناشی از انتظارات تحصیلی پاسخ دادند. در این پژوهش، برای تعیین روایی عاملی FNES-B، تحلیل عامل تاییدی و برای بررسی همسانی درونی آن ضرایب آلفای کرونباخ به کار برده شد.یافته ها: نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان دادند، در حالی که الگوی تک عاملی FNES-B برازش قابل قبولی با داده ها دارد، الگوی دو عاملی آن (شامل پرسش های نمره گذاری مثبت و معکوس) برازش بهتری با داده ها به دست داد. داده ها هم چنین پایایی نمرات FNES-B را تایید نمودند. به بیان دیگر، همسانی درونی برای عامل نمره گذاری شده مثبت (a=0.87) و برای مقیاس کامل (a=0.84) FNES-B خوب و برای عامل نمره گذاری شده منفی (a=0.47) قابل قبول بود. نمرات FNES-B با نمرات پرسش نامه تنیدگی ناشی از انتظارات تحصیلی همبستگی معنی دار نشان داد (p<0.001) دانش آموزان دختر در مقایسه با دانش آموزان پسر در FNES-B نمرات بالاتری داشته اند.نتیجه گیری FNES-B :دارای پایایی و روایی لازم برای اندازه گیری ترس از ارزیابی منفی در دانش آموزان است.

کلید واژه: اضطراب اجتماعی، مقیاس ترس از ارزیابی منفی، تحلیل عاملی تاییدی، روانسنجی، پایایی، روایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.