تاثیر بار محوری و استفاده از دیفرانسیل دوم بر ظرفیت مزرعه ای و مصرف سوخت تراکتور مسی فرگوسن ۳۹۹ در اجرای شخم با گاوآهن برگردان دار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر بار محوری و استفاده از دیفرانسیل دوم بر ظرفیت مزرعه ای و مصرف سوخت تراکتور مسی فرگوسن ۳۹۹ در اجرای شخم با گاوآهن برگردان دار دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر بار محوری و استفاده از دیفرانسیل دوم بر ظرفیت مزرعه ای و مصرف سوخت تراکتور مسی فرگوسن ۳۹۹ در اجرای شخم با گاوآهن برگردان دار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر بار محوری و استفاده از دیفرانسیل دوم بر ظرفیت مزرعه ای و مصرف سوخت تراکتور مسی فرگوسن ۳۹۹ در اجرای شخم با گاوآهن برگردان دار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر بار محوری و استفاده از دیفرانسیل دوم بر ظرفیت مزرعه ای و مصرف سوخت تراکتور مسی فرگوسن ۳۹۹ در اجرای شخم با گاوآهن برگردان دار :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم کشاورزی ایران

تعداد صفحات :۱۲

ظرفیت مزرعه ای، مصرف سوخت و درصد لغزش چرخهای محرک تراکتور مسی فرگوسن ۳۹۹ با بار محوری استاندارد، با افزایش بار محوری (به میزان ۷۵% حجم لاستیکهای عقب از آب، معادل ۶۳۰ کیلوگرم) و هنگام استفاده از دیفرانسیل دوم در اجرای شخم با گاوآهن برگردان دار چهار خیش نیمه سوار ارزیابی و مقایسه گردید. آزمایش در مزرعه تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز در مزرعه ای با بافت خاک لوم رسی و میانگین رطوبت ۱۸ درصد وزنی بر مبنای وزن خشک انجام شد. برای انجام این تحقیق از آزمایش فاکتوریل ۳´۳ در قالب طرح بلوک های کامل تصادفی در سه تکرار استفاده گردید. تیمار ها شامل تراکتور مسی فرگوسن ۳۹۹ در سه وضعیت از لحاظ بار محوری و تعداد دیفرانسیل (تک دیفرانسیل سنگین نشده، تک دیفرانسیل سنگین شده و جفت دیفرانسیل سنگین نشده) و در سه عمق شخم، سطحی (۲۰-۱۵ سانتیمتری)، متوسط (۲۵-۲۰ سانتیمتری) و عمیق (۳۰-۲۵ سانتیمتری) با گاوآهن برگردان دار چهار خیش بود. پارامترهای مورد ارزیابی شامل درصد لغزش چرخهای محرک تراکتور، ظرفیت مزرعه ای و میزان مصرف سوخت تراکتور مسی فرگوسن ۳۹۹ در وضعیت های مختلف بود. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که با سنگین کردن چرخهای محرک تراکتور مسی فرگوسن، لغزش چرخهای محرک آن در اجرای شخم متوسط و عمیق از حدود ۲۰% و ۵۹% به ترتیب به ۱۶% و ۳۴.۶% کاهش یافت که در مورد شخم متوسط در مرز قابل قبول ولی در مورد شخم عمیق فراتر از حد قابل قبول بود. با قرار دادن تراکتور در حالت دو دیفرانسیل میانگین درصد لغزش چرخهای محرک در اجرای شخم متوسط و عمیق به ترتیب به ۱۲.۲۵% و ۱۵.۶% کاهش یافت که در هر دو مورد در محدوده قابل قبول واقع است. شایان ذکر است که با سنگین نمودن چرخ های محرک در حالت تک دیفرانسیل، میزان مصرف سوخت در اجرای شخم عمیق از ۳۱.۵۳ به ۲۷.۴۲ لیتر در هکتار و با قرار دادن تراکتور در حالت دو دیفرانسیل و بدون سنگین سازی چرخها به ۲۲.۸۴ لیتر در هکتار کاهش یافت. با توجه به نتایج حاصل از این تحقیق که شامل درصد لغزش چرخ، سوخت مصرفی و ظرفیت مزرعه ای بهنگام اجرای شخم های سطحی، متوسط و عمیق بوده است، میتوان پیشنهاد نمود که برای اجرای شخم های سطحی، متوسط و عمیق با استفاده از تراکتور مسی فرگوسن ۳۹۹ به ترتیب از وضعیت های تک دیفرانسیل استاندارد، تک دیفرانسیل سنگین شده و دو دیفرانسیل (۴WD) استفاده گردد.

کلید واژه: تراکتور مسی فرگوسن ۳۹۹، ظرفیت مزرعه ای، میزان مصرف سوخت، درصد لغزش چرخ، گاوآهن برگردان دار

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.