بررسی شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارایه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال ۱۳۸۴


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارایه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال ۱۳۸۴ دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارایه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال ۱۳۸۴  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارایه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال ۱۳۸۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارایه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال ۱۳۸۴ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: یکی از مشکلات اساسی که دانشگاه های علوم پزشکی کشور بایستی به آن توجه داشته باشند، ایجاد سیستم منسجم جهت ارایه خدمات مطلوب و استفاده از روش های راهبردی جهت افزایش کیفیت خدمات است. با تعیین شکاف کیفیت خدمات می توان زمینه تدوین برنامه های ارتقای کیفیت خدمات آموزشی را فراهم نمود. این مطالعه با هدف تعیین شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارایه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال ۱۳۸۴ صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه توصیفی ۳۶۲ نفر از دانشجویان علوم پزشکی شرکت کردند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه مبتنی بر ابزار SERVQUAL بود. دانشجویان با پاسخ به این پرسشنامه، واقعیت ها و انتظارات خود را در پنج بعد کیفیت خدمات شامل فیزیکی، اطمینان، قابلیت اطمینان، پاسخگویی و همدلی تعیین نمودند و شکاف خدمات با تفاضل نمرات واقعیت ها و انتظارات دانشجو به دست آمد.یافته ها: نتایج نشان داد در هر پنج بعد کیفیت خدمات، شکاف وجود داشت. بیشترین میانگین شکاف در بعد همدلی (-۱.۶۷) و بعد از آن به ترتیب در ابعاد پاسخگویی (-۱.۶۲)، قابلیت اطمینان (-۱.۵۴) و فیزیکی (-۱.۵۲) مشاهده گردید و کمترین میانگین شکاف مربوط به بعد اطمینان (-۱.۴۶) بود. در تمام ابعاد خدمات بین واقعیت ها و انتظارات تفاوت معنی داری مشاهده گردید (p=0.0001). دانشجویان مقاطع بالاتر به طور معنی داری شکاف خدمات در تمام ابعاد را بیشتر ارزیابی کردند (p<0.01).نتیجه گیری: در مجموع شکاف بین انتظارات و واقعیت ها در همه ابعاد دیده شده که حاکی از برآورده نشدن انتظارات دانشجویان از خدمات ارایه شده می باشد. لذا پیشنهاد می شود برای بهبود کیفیت، مسوولین ضمن برنامه ریزی جهت برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه نحوه خدمت رسانی و افزایش مهارت های ارتباطی برای کارکنان، هنگام تخصیص بودجه، ابعادی که بیشترین شکاف را نشان دادند، در اولویت قرار دهند.

کلید واژه: شکاف، کیفیت خدمات، انتظارات، خدمات آموزشی، واقعیت ها، دانشجو

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.